Autostrada Sebeș-Turda, între datele de pe hârtie și realitatea de pe teren la începutul anului

Tags:

FOTO http://forum.peundemerg.ro/index.php?PHPSESSID=8768hpt2p9bs3j5bm9lnhjrmi0&topic=165.16785

Potrivit datelor CNAIR, până în vara anului 2020 ar urma să fie terminate lucrările la Autostrada Sebeș-Turda, loturile 1 și 2: Sebeș – Alba Iulia, respectiv Alba Iulia – Aiud. Situația din teren arată că lucrurile sunt mai complicate. De la întârzieri la plata subcontractanților, la probleme în instanță sau operațiuni suplimentare, toate acestea pot fi repere pentru întârzierea lucrărilor deja amânate față de termenele contractuale inițiale, arată alba24.ro într-un articol de analiză.

Sursa citată amintește că aflat în control pe șantierele de autostradă din Alba, ministrul Lucian Bode a spus în 10 ianuarie că s-a ajuns la peste 80% pe lotul 1 (stadiul lucrărilor contractate de asocierea condusă de antreprenorul Impresa Pizzarotti) și puțin peste 60% pe lotul 2 (unde contractul a fost încheiat cu asocierea condusă de grecii de la Aktor).

În ceea ce privește stadiul financiar (adică facturi plătite), acesta este de aproximativ 70% pentru lotul 1 și doar de 50% pentru lotul 2.

Sunt în continuare probleme la Nodul Rutier Alba Iulia Sud, acolo unde lucrările sunt blocate de o groapă de gunoi dezafectată dinainte de 1990, dar descoperită pe șantier la începutul anului 2019. Reprezentanții CNAIR susțin că problema va fi rezolvată prin scoaterea, selectare și transportul deșeurilor la un depozit autorizat, pe cheltuiala companiei de stat, mai scrie alba24.ro.

Una dintre cele mai complexe lucrări rămâne nodul rutier de la Lancrăm (lotul 1), ce va face conexiunea Autostrăzii Sebeș-Turda (A10) cu A1 Sibiu-Deva și DN1.

Preiczăm că valoarea contractului, fără TVA, pentru lotul 1 este de 541,7 milioane lei, iar pentru lotul 2 – 549,3 milioane.

Sursa foto

Exit mobile version