Alba Infrastructura Judete Ultimele stiri

Autostrada Sebeș-Turda, între datele de pe hârtie și realitatea de pe teren la începutul anului

Potrivit datelor CNAIR, până în vara anului 2020 ar urma să fie terminate lucrările la Autostrada Sebeș-Turda, loturile 1 și 2: Sebeș – Alba Iulia, respectiv Alba Iulia – Aiud. Situația din teren arată că lucrurile sunt mai complicate. De la întârzieri la plata subcontractanților, la probleme în instanță sau operațiuni suplimentare, toate acestea pot fi repere pentru întârzierea lucrărilor deja amânate față de termenele contractuale inițiale, arată alba24.ro într-un articol de analiză.

Sursa citată amintește că aflat în control pe șantierele de autostradă din Alba, ministrul Lucian Bode a spus în 10 ianuarie că s-a ajuns la peste 80% pe lotul 1 (stadiul lucrărilor contractate de asocierea condusă de antreprenorul Impresa Pizzarotti) și puțin peste 60% pe lotul 2 (unde contractul a fost încheiat cu asocierea condusă de grecii de la Aktor).

În ceea ce privește stadiul financiar (adică facturi plătite), acesta este de aproximativ 70% pentru lotul 1 și doar de 50% pentru lotul 2.

Sunt în continuare probleme la Nodul Rutier Alba Iulia Sud, acolo unde lucrările sunt blocate de o groapă de gunoi dezafectată dinainte de 1990, dar descoperită pe șantier la începutul anului 2019. Reprezentanții CNAIR susțin că problema va fi rezolvată prin scoaterea, selectare și transportul deșeurilor la un depozit autorizat, pe cheltuiala companiei de stat, mai scrie alba24.ro.

Una dintre cele mai complexe lucrări rămâne nodul rutier de la Lancrăm (lotul 1), ce va face conexiunea Autostrăzii Sebeș-Turda (A10) cu A1 Sibiu-Deva și DN1.

Preiczăm că valoarea contractului, fără TVA, pentru lotul 1 este de 541,7 milioane lei, iar pentru lotul 2 – 549,3 milioane.

Sursa foto

Related posts

Petroliștii de la MOL finanțează Universitatea Babeș-Bolyai

Nora Dumitrescu

Orange România, creștere cu 2,4% a cifrei de afaceri în T4 față de 2018

Ligia Voro

Romcab caută investitori cu sprijinul unui puternic fond de investiții din Londra

Stefana Muresan

Fabrica din Brașov a germanilor de la REGE Automotive, cumpărată de americanii de la JD Norman Industries

Stefana Muresan

Investițiile străine directe s-au majorat în 2019: au depășit 5,2 miliarde de euro

Papuc Irina

Oasis Retail Development se asociează cu grupul austriac Supernova și demarează proiectul Prima Shopping Center Sibiu

redactia

Oradea pe primul loc în topul pressone.ro – „Cele mai bune orașe din România”

Traian Dan

Sibiul va avea o stație pentru tratarea anuală a 45.000 tone de deșeuri

redactia

Clujul va conduce alianța națională a clusterelor din sectorul agro-alimentar

Nora Dumitrescu

Employer branding în industria automotive

redactia

Statuia arhitectului orădean Rimanóczy Kálmán Jr. dezvelita la Oradea

Traian Dan

Napolact a scos la vânzare fabrica din Carei

Stefana Muresan

Patru ani de Fluent în Finanțe: 16.500 de participanți la seminariile BVB

Ligia Voro

Balkans Property Forum 2018

redactia

Nouă destinații de ecoturism din România, promovate la Londra. Peste 80.000 de britanici vor vedea, discuta și citi despre România

redactia

Cel mai puternic motor Dacia din istorie, dezvoltat împreună cu Mercedes, disponibil din februarie

redactia

Technovation Girls 2020 – o competiție de tehnologie dedicată fetelor

Traian Dan

Specialiștii în IT s-au întâlnit la Cluj-Napoca în cadrul unui eveniment organizat de BRINEL

Stefana Muresan

Daniel Rusen, numit Director de Marketing și Operațiuni la Microsoft România

redactia

Forestierii vor să se dezvolte prin investiții asigurate din fonduri europene

Traian Dan

Businessmenii din Maramureș vor să schimbe legislația privind telemunca

Nora Dumitrescu

Știința datelor, un nou program de formare a specialiștilor UBB, susținut de Accenture

Stefana Muresan

Building Permit obtained for the UP-SITE BUCHAREST project

Papuc Irina

CNIPMMR solicită ca măsurile privind telemunca să fie aplicate și IMM-urilor

Traian Dan

Leave a Comment