Ardealul, înțesat de mall-uri în 2020. Cum arată harta investițiilor

Nouă mari proiecte de retail sunt programate în acest an în municipiile din Transilvania și din Banat.

Cel mai mare dintre ele este AFI Brașov, ridicat de AFI Europe, pe 45.000 mp, urmat de Shopping City Târgu-Mureș, creat de NEPI Rockcastle, pe 40.000 mp. Printre dezvoltatorii cu proiecte în zonă mai apar Casa Suprema (Arad), Mitiska Reim (Baia Mare, Mediaș), Oasis/Supernova (Timișoara), RC Europe (Miercurea Ciuc, Oradea), Sf. Gheorghe (Prime Capital/MAS Rei).

Proiectele de shopping center din zonă ocupă peste 20.000 mp, iar cele de retail park sunt sub această suprafață, conform hărții Wall Street. Orașele mici, de sub 100.000 de locuitori, precum Mediaș sau Călărași, vor înregistra un nivel record al livrărilor noi de retail.

Aproape jumătate din suprafața noilor livrări provine doar din trei scheme de retail: noul mall AFI Europe din Brașov, Shopping City Târgu-Mureș, construit de NEPI Rockcastle și Dâmbovița Mall, dezvoltat de Prime Kapital și MAS Rei. Nu sunt însă excluse întârzieri ale acestor livrări, așa cum s-a întâmplat în ultimii ani.

“În orașele medii și mici este foarte puțină concurență și, ca urmare, puține bariere de intrarea pe piață. Erau multe orașe care nu dispuneau de un centru comercial modern, iar ceea ce a fost deschis în ultimii ani a constituit cu adevărat o premieră.

În Bistrița au fost deschise chiar două retail parcuri într-o perioadă relativ scurtă de timp, iar acestea au adus branduri mari pentru cumpărătorii din oraș, în contextul în care schemele moderne de retail și brandurile mari vin la pachet”, spune Silviu Pop, head of research la compania de consultanță Colliers România.

Proiectele anului în Transilvania/Banat

Sursa: Colliers

Exit mobile version