Cadrele didactice din Bihor, cele mai active la cursul „Profesor în Online”

Profesorii din județul Bihor se clasează pe primul loc ca număr de participanți la cursul gratuit cu predare digitală „Profesor în Online”.

La doar o lună de la lansarea primului program din proiectul „Inițiativa Națională de Continuitate” dezvoltată de Digital Nation înregistrează reușite semnificative. Peste 35.000 de profesori din toată țara – aproximativ 15% din totalul cadrelor didactice din România – au participat în perioada 4 aprilie – 18 mai 2020 la cursurile accelerate de formare în predarea online.

Inițiativa Națională de Continuitate este o platformă dezvoltată de Digital Nation pentru a ajuta sectoarele cheie ale României să se adapteze transformării digitale care este în curs de desfășurare. Platforma este axată pe stimularea competențelor digitale ale profesioniștilor din România și pe atenuarea riscurilor de adaptare profesională în contextul digitalizării rapide.

În cadrul cursului „Profesor în Online” primul program al Inițiativei, s-au înregistrat până în prezent 35.000 de cadre didactice din arii de predare mixte: 60% au fost cadre didactice din ciclul de învățământ primar și gimnazial, urmate de liceal (24,6%) și preșcolar (12, 6%). Județele cu cele mai multe cadre didactice care s-au format în predarea digitală prin programul „Profesor în Online” au fost județele Bihor (3.561), Constanța (3.147), București-Ilfov (2.517), Prahova (2.300) și Bacău (1.923).

Profesor în Online” este un curs gratuit de educație digitală accelerată, de 7 zile, care are loc în mediul online și care este bazat pe o metodologie de predare și formare recunoscută la nivel european. Acesta pregătește cadrele didactice pentru a preda cu succes în mediul virtual și îi sprijină în dezvoltarea de abilități și competențe digitale recunoscute la nivel european, printr-un curs intensiv de 7 zile, oferit în mod gratuit.

În cadrul cursului, profesorii navighează principalele provocări în predarea online și învață rapid cum să organizeze și să gestioneze o teleconferință, să își digitalizeze materialele de predare, să genereze teme, să dea teste și să pună note în catalogul virtual, dar și să se familiarizeze cu conduita de online, într-un simulator de clasă digitală.

Pentru antreprenori

După pregătirea cadrelor didactice pentru educație digitală, Inițiativa Națională de Continuitate Digital Nation pregătește susținerea unui nou sector cheie al țării, antreprenoriatul.

Programul „IMM în Online” va demara în iunie și vine în sprijinul companiilor românești care caută o platformă de suport în supraviețuirea financiară și migrarea activității în mediul digital. IMM în Online va răspunde nevoilor imediate ale afacerilor mici și mijlocii în contextul actual și le va oferi acestora soluții practice, gratuite și acces la experți în sectoarele cheie, într-un cadru digital.

Totodată Digital Nation explorează în paralel oportunitatea de a extinde programul „Profesor în Online” în alte țări ale Uniunii Europene.

____

DIGITAL NATION este o organizație românească ce dezvoltă programe disruptive de antreprenoriat și formare de competențe digitale recunoscute la nivel european. În cadrul programelor sale, Digital Nation îmbină metodologia RDEM (Remote Digital Education Model) și DigComp (EU Digital Skill Framework) pentru a pregăti noua generație de afaceri și specialiști calificați digital, recunoscuți pe piața economică europeană.

Exit mobile version