Liber pe autostradă de la Alba Iulia la Sibiu

Joi, 3 iunie, se deschide lotul 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda, tronsonul 1, între bretelele scurte ale nodului Sebeș și nodul Alba Iulia Nord.

Este o veste bună pentru șoferii care nu vor mai fi nevoiți să aștepte în ambuteiajele interminabile de pe Drumul Național 1 dintre Sebeș și Alba Iulia. Contractul de proiectare și execuție a fost semnat în 2014 și ar fi trebuit să se circule pe această autostradă doi ani mai târziu.

Nenumăratele blocaje și întârzieri imense cu realizarea exproprierilor, relocările de utilități, aprobările proiectelor tehnice sau autorizațiilor de construire, eliberarea gropii de gunoi de la Alba Iulia Sud (astăzi, un veritabil ”muzeu al deșeurilor” în calea șoferilor, ctitorit de DRDP Cluj), ritmul dezamăgitor de lucru al constructorului italian Impresa Pizzarotti au amânat acest termen cu peste 4 ani.

Deschiderea circulației a fost posibilă în acest an doar printr-o mobilizare surprinzătoare de ultim moment a celor de la Pizzarotti, cu asfaltări zi și noapte. Constructorul va mai executa lucrări în următoarele săptămâni la nodul rutier Alba Iulia Nord și pe autostradă la finalizarea parapetelui, panourilor fonoabsorbante, marcajelor sau rigolelor.

Recomandăm participanților la trafic să circule cu prudență și să respecte restricțiile de circulație. Dacă ritmul de lucru se menține atât pe acest proiect, cât și pe tronsonul 2 construit de Aktor, în 2021 Autostrada Sebeș – Turda ar trebui să fie finalizată, conform Asociației Pro Infrastuctură.

A10 va avea 70 km, fiind împărţită în patru loturi. Primul se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are 24 km, de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Pe lotul 1 antreprenor general este Impresa Pizzarotti (Italia), iar pe lotul 2, Aktor (Grecia). Loturile 3 şi 4 au fost deschise circulaţiei în 2018.

Cum A1 este funcțională pe 131 km, între Șelimbăr (Sibiu) și Șoimuș (Deva), prin joncțiunea cu A10, clujenii vor putea circula pe șosele de mare viteză pe cele două trasee, spre Sibiu și Hunedoara. Dacă ar fi gata și porțiunea lipsă Deva – Lugoj (13 km), de la Cluj s-ar putea rula neîntrerupt pe autostradă, prin Lugoj, Timișoara, Arad până la granița cu Ungaria de la Nădlac.

Exit mobile version