Ministrul transporturilor: “Vom scăpa de senzația de înghesuială pe autostrăzi”

Viitoarele autostrăzi din România vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median, a decis ministrul Cătălin Drulă.

Acesta a semnat un ordin de ministru care modifică normele tehnice privind proiectarea drumurilor. E o poveste interesantă cu final fericit care a început în iunie și la care au contribuit de atunci specialiștii companiei de drumuri și ai ministerului, iar mie mi-a revenit doar sarcina formală de a încheia procesul.

Plecând de la observația că parapetul median este prea aproape de banda de circulație pe autostrăzi, în iunie analizam comparativ normativele de proiectare privind amplasarea parapetelor centrale de pe autostrăzile din România și alte țări.

Specialiștii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale au preluat atunci observația și propunerea. Au discutat-o în forumurile tehnice și au propus o modificare a normelor actuale. A fost pus în consultare publică ordinul de ministru, astfel că am găsit tot procesul la final.

Am semnat ordinul ceea ce înseamnă că pe autostrăzile viitoare (care nu au încă proiect tehnic de execuție finalizat) vom scăpa de senzația de înghesuială. Această mică modificare avea un impact totuși semnificativ în confortul și siguranța rutieră pe autostrăzile viitoare”, a declarat noul ministru.

Cercetarea demarată a relevat că în Austria, Ungaria, Grecia sau Slovenia parapetul median este mai retras față de banda de circulație. Astfel, în Ungaria, pe Autostrada M43, distanța până la parapetul median este de 90 cm, în timp ce în România, pe A1, aceasta ajunge doar la 25 cm.

Exit mobile version