Transport Ultimele stiri

Ministrul transporturilor: “Vom scăpa de senzația de înghesuială pe autostrăzi”

Viitoarele autostrăzi din România vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median, a decis ministrul Cătălin Drulă.

Acesta a semnat un ordin de ministru care modifică normele tehnice privind proiectarea drumurilor. E o poveste interesantă cu final fericit care a început în iunie și la care au contribuit de atunci specialiștii companiei de drumuri și ai ministerului, iar mie mi-a revenit doar sarcina formală de a încheia procesul.

Plecând de la observația că parapetul median este prea aproape de banda de circulație pe autostrăzi, în iunie analizam comparativ normativele de proiectare privind amplasarea parapetelor centrale de pe autostrăzile din România și alte țări.

Specialiștii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale au preluat atunci observația și propunerea. Au discutat-o în forumurile tehnice și au propus o modificare a normelor actuale. A fost pus în consultare publică ordinul de ministru, astfel că am găsit tot procesul la final.

Am semnat ordinul ceea ce înseamnă că pe autostrăzile viitoare (care nu au încă proiect tehnic de execuție finalizat) vom scăpa de senzația de înghesuială. Această mică modificare avea un impact totuși semnificativ în confortul și siguranța rutieră pe autostrăzile viitoare”, a declarat noul ministru.

Cercetarea demarată a relevat că în Austria, Ungaria, Grecia sau Slovenia parapetul median este mai retras față de banda de circulație. Astfel, în Ungaria, pe Autostrada M43, distanța până la parapetul median este de 90 cm, în timp ce în România, pe A1, aceasta ajunge doar la 25 cm.

Related posts

Werk investește 2,5 mil. euro într-o parcare cu 400 de locuri pentru Vox Technology Park

Ionut Oprea

Flotă de 16 camioane DAF, trimisă la Tulcea

Nora Dumitrescu

Oradea și zona metropolitană Oradea vor fi conectate la autostrada Transilvania

Stefana Muresan

CBRE preia administrarea Ethos House

Papuc Irina

Doar masinile electrice nu sunt suficiente: trebuie combinate tehnologiile de propulsie pentru atenuarea schimbarilor climatice

Stefana Muresan

Orașele Clujului, premiate pentru proiectele lor inteligente

Nora Dumitrescu

Bihor: Primul centru de colectare și procesare legume-fructe preluate direct de la țărani

Stefana Muresan

Păstrăvăria Bolloga, integrată cu fermă și băcănie

Nora Dumitrescu

Record: Prețul cărnii de porc a depășit pragul de 2 euro kilogramul la poarta fermei

Papuc Irina

1000 Cities Adapt Now

Ionut Oprea

Pubele speciale pentru deșeuri biodegradabile

Traian Dan

Castelul Wesselenyi din Jibou, scos la vânzare

Stefana Muresan

Carrefour a lansat cea de-a treia ediție a programului „Creștem România BIO”

Traian Dan

Indienii fac covoare cu lână din Bistrița

Stefana Muresan

CTP, active de 364 milioane euro in Romania

Ionut Oprea

Primăriile primesc puteri suplimentare pentru exproprieri

Stefana Muresan

Aradul investește 35 mil. euro în reabilitarea zonei centrale

Stefana Muresan

Cluj: Tetarom SA ar putea fi listată la Bursă

Stefana Muresan

EPP propune o strategie cu ținte clare, asumată de Comisia Europeană, pentru susținerea companiilor mici și mijlocii

Nicolae Pop

Trei locații pentru primul aquapark al Clujului

Nora Dumitrescu

Kaufland angajează peste 500 de persoane cu dizabilităţi pentru magazinele din patru orașe

Papuc Irina

Vor veni în ţară peste 800 milioane euro, fonduri europene

Stefana Muresan

Aproape 850.000 de fermieri au primit subvenții de la APIA în Campania 2019

Papuc Irina

Drumul Expres A3 – Tureni, la faza soluțiilor de proiectare

Nora Dumitrescu

Leave a Comment