COVID-19 va accelera inovația tehnologică în industria sporturilor de iarnă

Un nou studiu independent Delphi, realizat împreună cu 53 de experți în sporturi de iarnă, intitulat „Impactul tehnologiei asupra viitorului sporturilor de iarnă, în vremurile COVID”, comandat de Mastercard, arată că, până în 2025, noul coronavirus va accelera revoluția tehnologică în industria sporturilor de iarnă.

Studiul european, comandat de Mastercard, partenerul Hahnenkamm Races, și condus de Prof. Dr. Sascha L. Schmidt de la WHU Center for Sports and Management, arată că peste jumătate dintre experți (56%) consideră că schimbările cauzate de pandemie vor altera industria pe termen lung, în ciuda provocărilor inițiale pe termen scurt.

Raportul, care conține informații și previziuni ale experților în sporturi de iarnă din 15 țări din Europa, este cel de-al doilea studiu dedicat viitoarelor tendințe, realizat de Mastercard în acest domeniu. Acesta evidențiază provocările generate de COVID-19, precum și oportunitatea unei schimbări pe termen lung, apărută în urma pandemiei, de a îmbunătăți experiența sporturilor de iarnă în viitor.

Industria sporturilor de iarnă a avut parte de o schimbare majoră în ceea ce privește modul de operare, care a forțat multe stațiuni să reevalueze modul de funcționare a pârtiilor. 73% dintre experți, comparativ cu 62% în anul anterior, prevăd o creștere semnificativă a tehnologiei contactless, care, până în 2025, va crea experiențe fără contact, simple și fără probleme, inclusiv în cazul plăților, comenzilor de mâncare, închirierii echipamentelor de schi și al cazărilor la hotel. În timp ce industria începe să se relanseze, 49% dintre experți estimează că, în general, schi-ul comercial și prezența pe pârtie nu vor reveni la nivelurile anterioare pandemiei până în 2023, perspectivă similară și pentru evenimentele sportive de iarnă cu spectatori.

Principalul factor care a influențat pozitiv această perspectivă a fost adopția rapidă a tehnologiei pe pârtii. Datele recente au evidențiat faptul că, la nivel global, digitalizarea a fost accelerată exponențial, înregistrând un avans de 5 ani din punct de vedere al adopției tehnologiei, într-o perioadă de doar 8 săptămâni. Această evoluție se reflectă în industria sporturilor de iarnă, întrucât experții estimează că noul coronavirus va accelera creșterea gradului de digitalizare.

Schimbarea de tactică în industrie este surprinzătoare, dat fiind că, din punct de vedere istoric, tehnologia și schiul au avut o relație tumultuoasă, oamenii cautând pe pârtii o experiență „mai apropiată de natură”. Până în 2025 însă, experții prevăd că pandemia va avea un impact major asupra a trei domenii-cheie ale tehnologiei: antrenamentul, pregătirea și deciziile de recuperare pentru sportivi (54%), confortul general pentru schiori, inclusiv turiști (56%) și optimizarea tehnologiei teleschiurilor pentru a minimiza răspândirea virușilor (41%).

Sporturile virtuale au crescut foarte mult FOTO: PEXELS

Un alt domeniu preconizat de experți că va avea parte de un avans tehnic major până în 2025, este eSports. Sporturile virtuale au crescut masiv în 2020, dat fiind că evenimentele cu spectatori au fostanulate sau amânate ca urmare a COVID-19. În afară de jocurile emblematice, precum SSX Tricky, sporturile de iarnă nu sunt cunoscute pentru prezența lor virtuală, cu toate acestea însă, 37% dintre experți estimează că până în 2025, eSports va aduce pârtii virtuale mai aproape de oamenii din întreaga lume, inclusiv în zonele în care schiatul nu este posibil în mod natural.

Exit mobile version