Analize Digitalizare IT&C Slider Sport Turism Ultimele stiri

COVID-19 va accelera inovația tehnologică în industria sporturilor de iarnă

Un nou studiu independent Delphi, realizat împreună cu 53 de experți în sporturi de iarnă, intitulat „Impactul tehnologiei asupra viitorului sporturilor de iarnă, în vremurile COVID”, comandat de Mastercard, arată că, până în 2025, noul coronavirus va accelera revoluția tehnologică în industria sporturilor de iarnă.

Studiul european, comandat de Mastercard, partenerul Hahnenkamm Races, și condus de Prof. Dr. Sascha L. Schmidt de la WHU Center for Sports and Management, arată că peste jumătate dintre experți (56%) consideră că schimbările cauzate de pandemie vor altera industria pe termen lung, în ciuda provocărilor inițiale pe termen scurt.

Raportul, care conține informații și previziuni ale experților în sporturi de iarnă din 15 țări din Europa, este cel de-al doilea studiu dedicat viitoarelor tendințe, realizat de Mastercard în acest domeniu. Acesta evidențiază provocările generate de COVID-19, precum și oportunitatea unei schimbări pe termen lung, apărută în urma pandemiei, de a îmbunătăți experiența sporturilor de iarnă în viitor.

Industria sporturilor de iarnă a avut parte de o schimbare majoră în ceea ce privește modul de operare, care a forțat multe stațiuni să reevalueze modul de funcționare a pârtiilor. 73% dintre experți, comparativ cu 62% în anul anterior, prevăd o creștere semnificativă a tehnologiei contactless, care, până în 2025, va crea experiențe fără contact, simple și fără probleme, inclusiv în cazul plăților, comenzilor de mâncare, închirierii echipamentelor de schi și al cazărilor la hotel. În timp ce industria începe să se relanseze, 49% dintre experți estimează că, în general, schi-ul comercial și prezența pe pârtie nu vor reveni la nivelurile anterioare pandemiei până în 2023, perspectivă similară și pentru evenimentele sportive de iarnă cu spectatori.

Principalul factor care a influențat pozitiv această perspectivă a fost adopția rapidă a tehnologiei pe pârtii. Datele recente au evidențiat faptul că, la nivel global, digitalizarea a fost accelerată exponențial, înregistrând un avans de 5 ani din punct de vedere al adopției tehnologiei, într-o perioadă de doar 8 săptămâni. Această evoluție se reflectă în industria sporturilor de iarnă, întrucât experții estimează că noul coronavirus va accelera creșterea gradului de digitalizare.

Schimbarea de tactică în industrie este surprinzătoare, dat fiind că, din punct de vedere istoric, tehnologia și schiul au avut o relație tumultuoasă, oamenii cautând pe pârtii o experiență „mai apropiată de natură”. Până în 2025 însă, experții prevăd că pandemia va avea un impact major asupra a trei domenii-cheie ale tehnologiei: antrenamentul, pregătirea și deciziile de recuperare pentru sportivi (54%), confortul general pentru schiori, inclusiv turiști (56%) și optimizarea tehnologiei teleschiurilor pentru a minimiza răspândirea virușilor (41%).

Sporturile virtuale au crescut foarte mult FOTO: PEXELS

Un alt domeniu preconizat de experți că va avea parte de un avans tehnic major până în 2025, este eSports. Sporturile virtuale au crescut masiv în 2020, dat fiind că evenimentele cu spectatori au fostanulate sau amânate ca urmare a COVID-19. În afară de jocurile emblematice, precum SSX Tricky, sporturile de iarnă nu sunt cunoscute pentru prezența lor virtuală, cu toate acestea însă, 37% dintre experți estimează că până în 2025, eSports va aduce pârtii virtuale mai aproape de oamenii din întreaga lume, inclusiv în zonele în care schiatul nu este posibil în mod natural.

Related posts

Al nouălea tramvai Imperio, făcut la Astra Arad, a ajuns la Oradea

Traian Dan

Vitacom se mută din Cluj-Napoca în acest an

Nora Dumitrescu

LIVE-Pria Environment in contextul Covid-19 in 8 mai 2020, de la ora 11.30

Ionut Oprea

[Enjoy Transylvania!] Bran – Castelul inimii Reginei Maria

Transilvania Business

Porr Construct a semnat contractul pentru Secţiunea 1 din Autostrada Sibiu – Pitești

Stefana Muresan

„Administrații eficiente și primari vizionari”. Sânpaul, noul pol industrial al judeţului Mureş

Transilvania Business

Câți bani au cheltuit românii pentru a petrece Revelionul în țară și în străinătate

Stefana Muresan

Modificarea taxei de salubrizare, în dezbatere publică la Sibiu: „Trecem la modelul «plătește pentru cât arunci»”

Ion Surdu

Maramureșul are proiecte de aproape 200 de milioane de euro

Nora Dumitrescu

P3, repere pentru expansiune de business

Ionut Oprea

Black Edition: TAGRO U100 va putea fi admirat la Agraria

Ligia Voro

Primul centru de formare profesională integrată din România, la Oradea; investiție de 3 mil. euro, din fonduri comunitare

Stefana Muresan

Negrescu: ”România va găzdui Summit-ul European al Regiunilor și Orașelor, în perioada exercitării Președinției României la Consiliul Uniunii Europene”

Stefana Muresan

CTP, active de 364 milioane euro in Romania

Ionut Oprea

A patra ediție a Caravanei mobilității a ajuns la Sibiu

Stefana Muresan

„Stradale” se deschide in Oregon Park

Transilvania Business

Metropola Cluj a intrat în parteneriat cu Hamburg, Rotterdam și Marsilia

Nora Dumitrescu

Facturone, în sprijinul firmelor

Ligia Voro

Chapman Taylor designs Fabrica de Paine office development

Ligia Voro

Păstrăvul de Sfăraș va fi comercializat în rețeaua Metro

Nora Dumitrescu

2016, a fi sau a nu fi – cel mai bun an?

Transilvania Business

Un bilet pentru "Transilvania Train", 650 sau 780 de euro

Stefana Muresan

Depozitele persoanelor fizice și juridice au crescut cu aproape 10% luna trecută, depășind 355 miliarde de lei

Papuc Irina

Superfood Company: Piața produselor de îngrijire a copiilor mici crește cu circa 5% în primul semestru din 2018

Stefana Muresan

Leave a Comment