Avertisment pe autostrada Sălaj – Cluj: multe alunecări de teren active

Asociația Pro Infrastructură (API) avertizează că lucrările la tronsoanele care vor uni cele două județe prin Autostrada Transilvania (A3) se vor derula în zone cu relief dificil, în care există multe alunecări de teren active.  

Aceasta a prezentat, în premieră, startul lucrărilor pe A3 Nădășelu – Zimbor – Poarta Sălajului, două tronsoane legate între ele (43 km). Contractele au fost atribuite în iunie și decembrie 2020, însumând 2 miliarde de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Antreprenorul general, UMB Bacău, pregătește terenul pentru excavații și foraje pe dealurile transilvănene.

“Suntem la a treia încercare de construire, după rezilierea cu Bechtel și abandonul celor de la Maltauro. Faptul că vedem utilaje noi într-un număr rezonabil ne dă speranțe că a treia oară poate fi cu noroc. Vă putem spune de pe acum că lucrările vor dura minimum trei trei ani din cauza reliefului dificil.

Vor fi construite 26 de poduri și viaducte cu diferite lungimi, săpate zeci de deblee la 20-30 m adâncime medie, unul din ele ajungând până la 75 m. Studiile de fezabilitate au indicat pozițiile mai multor alunecări de teren active. Nu sunt prevăzute tuneluri în această zonă.

Abia mai la nord va fi tunelul Meseș (lung de 2,9 km), unde se evaluează cele 12 candidaturi înscrise în urmă cu o lună în cursa pentru contractul de 4 miliarde de lei (41 km), licitația lansată în 18 noiembrie 2020 fiind una cu precalificare. Ofertele finale vor fi depuse după această primă fază”, subliniază experții API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, cu lungimea de 584 km.

Exit mobile version