Situată la mai mult de 20 de kilometri distanță de Timișoara, autostrada A1 oferă destul de puține posibilități de urcare pe drumul rapid. În luna martie a a fost demarat efectiv proiectul de realizare a unui nou drum de legătură între capitala Banatului și autostradă. Iată că în aceste zile s-a făcut primul pas concret pentru realizarea efectivă a șoselei care va oferi un acces facil spre A1.
Specialiștii de la Muzeul din Satu Mare au demarat în urmă cu câteva zile primele cercetări arheologice. Predarea amplasamentului către constructor a avut loc la începutul lunii martie. Viitorul drum de legătură dintre Timișoara și A1 va porni de la bifurcația spre Sânandrei de pe DN 69 Timișoara – Arad. Cercetarea arheologică este realizată de specialiști de la Muzeul Județean Satu Mare.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 1 martie 2021, iar marți, 9 martie, a avut loc predarea amplasamentului și a bornelor de reper către firma care va realiza lucrarea. Contractul de proiectare și execuție a drumului de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69 a fost câștigat de cei de la Todini Costruzioni Generali S.p.A. Predarea s-a făcut de către beneficiar, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin DRDP Timişoara.
Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni este perioada de proiectare și 18 luni – perioada de execuție a lucrărilor.
Traseul drumului de legătură începe cu circa 300 m înaintea intersecției existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), aici se va amenaja un nod rutier și se va continua pe direcția Nord-Est, spre Autostrada A1. Traseul va avea o lungime de circa 10 km.
Contractul a fost câștigat de o societate italiană, Todini Construzioni Generali. Aceasta a fost înfiinţată în anii 50, fiind deţinută în prezent de Prime System KZ, o companie din Kazakhstan care, la rândul ei, aparţine chinezilor de la Zhol Zhondeushi group. Todini Costruzioni Generali SPA a fost o filială a Salini Impregilo cedată kazahilor în 2016, pentru 50 de milioane de euro.