Licitație pentru modernizarea primelor două loturi de pe traseul căii ferate Cluj – Oradea

Este vorba despre Cluj Napoca – Aghireș și Aghireș – Poieni, a căror lucări de modernizare au fost lansate în licitație pe SEAP.

Informația i-a fost oferită vineri, 10 decembrie 2021, primaului Clujului, Emil Boc, de către directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, în cadrul unei mese rotunde dedicată situației căii ferate din România, organizată de site-ul dcnnews.ro.

În cadrul aceleiași dezbateri, Emil Boc a anunțat proiectul trenului metropolitan dintre Huedin și Dej, menit să ducă la creșterea mobilității în zona Clujului. Asta în condițiile în care prețul terenurilor pe metru pătrat în Cluj Napoca a crescut foarte mult.

Proiectul de modernizare și electrificare a căii ferate Cluj Napoca – Episcopia Bihor s-a aflat în dezbatare publică pe site-ul Ministerului Transporturilor în perioada 18 – 29 noiembrie 2021.

Potrivit proiectului de act normativ, valoarea propusă de Ministerul Transporturilor pentru această investiție este de 9,49 de miliarde de lei, banii urmând să provină din fonduri europene și de la bugetul de stat. Durata realizării investiției este de patru ani. Tronsonul de cale ferată propus a se moderniza are lungimea totală de 166,216 km. Obiectivul investiției îl constituie electrificarea şi modernizarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h.

Exit mobile version