Cât costă locomotivele electrice care ating viteza de 200 km/h? Autoritățile consultă piața

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a publicat în SEAP un anunț de consultare a pieței, pentru a obține valoarea estimativă unitară în vederea achiziției de locomotive electrice și o cotație pentru mentenanța acestora.

Astfel, instituția dorește obținerea unei valori estimative unitare pentru achiziția unei locomotive electrice LE pe 4 osii, care să dispună de instalație ERTMS on-board, capabile să atingă viteza de 200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători și a serviciului de mentenanță, necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.

Prețul va fi compus din:

– prețul de achiziție a unei unei locomotive electrice LE pe 4 osii, care să dispună de instalație ERTMS on-board, capabile să atingă viteza de 200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători , exprimat în lei/ramă;
– prețul pentru asigurarea întreținerii/mentenanței pentru 15 ani, exprimat printr-un preț mediu în lei/km.; serviciile de mentenanță vor fi prevăzute cu o opțiune de suplimentare de până la 30 de ani.

Data limită pentru transmiterea de propuneri este 20 aprilie 2022, iar consultarea se va încheia pe 29 aprilie 2022.

Radu Zlatian, director în cadrul producătorului român Softronic Craiova, exportator de locomotive în Suedia, atenționează că România nu are nicio linie pe care viteza să fie de 200 de kilometri pe oră. „Nu avem nicio linie cu 200 de kilometri pe oră și cele care sunt în modernizare acum sunt de 160 kilometri pe oră, atunci de ce să ceri 200 kilometri pe oră, asta e prima chestiune. Evoluția locomotivelor e foarte rapidă și când vom avea linii de 200 kilometri pe oră, acestea vor fi învechite”, spune Zlatian, citat de clubferoviar.ro.

Exit mobile version