Maramureșul vrea să aibă turism ca în Germania

Zonele Maramureș și Saxonia-Anhalt, cu șapte situri UNESCO, vor să colaboreze în domeniul turistic.

Zonele Maramureș și Saxonia-Anhalt, regiune germană cu șapte situri UNESCO, vor colabora în domeniul turism. Județul din nordul țării pregătește între timp proiectul MaraStrategy.

Vicepreședintele Consiliului Județean (CJ), Doru Lazăr, a avut o întâlnire cu Lars-Jörn Zimmer, președintele Asociației Landesturism (Germania). Temele dezbătute au fost parteneriate de colaborare cu regiunea germană (RSA) în proiecte turistice, vizite bilaterale, colaborare în domeniul energiei regenerabile.

RSA va pune la dispoziția CJ experiența acumulată în dezvoltare și promovare turistică. Regiunea se aseamănă cu Maramureșul. Este o regiune cu istoric minier, care a devenit o cunoscută destinație turistică la nivel internațional. Are șapte situri din Patrimoniul Mondial UNESCO, cel mai mare număr din Germania. Acestea unt considerate o moștenire culturală și naturală din întreaga lume, cu valoare remarcabilă pentru umanitate.

“Județul nostru are un potențial turistic foarte ridicat. Noi avem obligația de a-l dezvolta și promova atât la nivel național, cât și peste hotare. Am încredere că vom consolida un parteneriat puternic, de durată, care va aduce dezvoltare și bunăstare pentru ambele regiuni”, a spus Lazăr. La discuții au participat prefectul Rudolf Stauder, Clara Sinn, președintele Forumului Democrat German Baia Mare.

Se pun bazele OMD Maramureș

Pentru dezvoltarea turismului la nivel național, Guvernul va înființa opt Organizații de Management al Destinației (OMD), cu banii destinați turismului din Planul Național de Redresare și Reziliență. Au început demersurile pentru înființarea OMD Maramureș. Ministrul turismului, Daniel Cadariu, a venit aici în martie. El a dezbătut cu structurile asociative și industria turismului modul de funcționare a OMD.

Atribuțiile principale ale OMD sunt dezvoltarea durabilă,  dezvoltarea și managementul destinației turistice Maramureș, stimularea dezvoltării locale prin inițiative. Sunt vizate activități și măsuri care să crească numărul de turiști și să atragă investiții pentru realizarea proiectelor de dezvoltare și promovare.

Județul își definește strategia de turism

La prima conferință din proiectul MaraStrategy, implementat de CJ Maramureș, au fost lansate documentele strategice ce vor fi elaborate în următoarea perioadă. Președintele CJ Maramureș, Ionel Bogdan, a subliniat așteptările pe care le are de la prestatorii care au câștigat contractele de elaborare a strategiilor.

„Aveți de elaborat documente de importanță majoră pentru Maramureș în viitorii 5, chiar 10 ani. Mă aștept să vă aplecați cu multă atenție asupra modului lor de elaborare. Mai ales să aveți o abordare profesionistă, bazată pe informații și date reale din teren, o consultare cât mai largă a factorilor interesați”.

Claudia Breban, administrator public, a prezentat proiectul. Fiecare prestator a explicat modul de lucru privind elaborarea Planului de Amenajare a Teritoriului Județului, Strategia Sectorială Dezvoltarea și Promovarea Turismului. Managerul proiectului, Dan Cocoșilă, a prezentat componenta de dezvoltare durabilă și egalitate de șanse.

Activitățile și documentele ce vor sta la baza strategiilor vor fi dezbătute cu principalii factori interesați din fiecare domeniu. Valoarea proiectului este de 4,8 milioane de lei. Urmează să mai fie elaborate: Planul Strategic Investițional al Județului, Planul de Amenajare a Teritoriului Județului, Strategia de Dezvoltare și Promovare a Turismului în Maramureș.

Exit mobile version