Cum va avea Electric Castle un transport eco. Ce vine după benzină și motorină

Expertul clujean Tudor Măcicășan, expert în mobilitatea urbană, a tras concluziile de specialitate după încheierea Electric Castle

Pentru transportul în comun la festival au fost folosite doar vehicule pe motorină | Foto: Electric Castle

Organizatorii, autoritățile și operatorii de profil trebuie să treacă de la transportul bazat pe combustibilii fosili la unul sustenabil, consideră specialiștii în infrastructură. Următorul pas: transportul electric și alternativ.

Expertul clujean Tudor Măcicășan, expert în mobilitatea urbană, a tras concluziile de specialitate după încheierea Electric Castle, care a adus la Bonțida 300 de artiști și un sfert de milion de participanți, timp de cinci zile, la cel mai bun festival european de dimensiuni medii.

Măcicășan consideră că festivalul, situat la 30 km de Cluj-Napoca, a ridicat probleme de mobilitate și sustenabilitate și propune mai multe soluții. “Operarea unor “EC Trains” electrice, cu mers cadențat de unul pe oră și de mare capacitate, ar fi printre soluțiile sustenabile care puteau evita problemele de mobilitate.

Operarea unei rute de autobuz “feeder” pentru orice utilizatori între Gara Bonțida și castel ar permite atât buna desfășurare a transportului participanților cu oricare dintre trenuri, cât și organizarea de spații de parcare în proximitatea gării, nu doar a castelului.

Organizarea în colaborare cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere de benzi dedicate pe sensul aglomerat la orele critice ar permite operarea rapidă și regulată a transportului cu autocare conex evenimentului, fară sincope în serviciu cauzate de inevitabilul trafic”, arată specialistul clujean

“Un EC sustenabil ar avea mai multe și mai mari trenuri electrice, atrăgând participanții spre cel mai rapid și ecologic mod de transport. Un Cluj smart ar organiza transport de noapte conex evenimentului, oferind conectivitate 24/7 la gară pentru trenuri spre/dinspre Bonțida. Un tren metropolitan funcțional ar fi oferit cadența și capacitatea de transport necesară.

O metropolă sustenabilă ar fi făcut deja o pistă de ciclism pe Someș, permițând câtorva mii de participanți să pedaleze la castel. O Bonțida sustenabilă s-ar preocupa de sporirea puterii electrice la castel, evitând cinci zile cu zeci de generatoare diesel turate”, concluzionează Măcicășan.

Programul trenurilor speciale dedicate evenimentului de la Bonțida. Returul s-a făcut cu autobuze

Concluziile raportului independent

Biletele pentru următoarea ediție, puse deja în vânzare

Festivalul s-a încheiat în 17 iulie, după cinci zile de concerte. În weekend, pe principalele scene au evoluat Twenty One Pilots, Enter Shikari (vineri), Gorilaz, Disclosure, Caribou (sâmbătă), Aurora, Mogway, Alternosfera, Irina Rimes (duminică). Organizatorii au pus deja în vânzare primele 10.000 de bilete pentru următoarea ediție a festivalului, la prețul de 35 de euro, plus taxe.

Exit mobile version