Companiile din Ardeal, printre finalistele Made in Romania

Programul Made in Romania al BVB și-a desemnat companiile finaliste ale ediției a V-a în cadrul unei gale de premiere.

În etapa finală s-au calificat 15 companii, dintre care trei prin vot public | Foto: BVB

Societăți precum Deltamed, Transavia, IRUM sau DotLumen se află printre finalistele programului inițiat de Bursa de Valori București (BVB).

Programul Made in Romania și-a desemnat companiile finaliste ale ediției a V-a în cadrul unei gale de premiere. Trei dintre cele 15 finaliste au fost alese prin votul publicului, iar membrii juriului au desemnat celelalte 12 companii românești care s-au calificat în cadrul programului.

Made in România, prin platforma să dedicată, Investing Romania, este proiectul BVB care își propune să identifice viitoarele motoare ale economiei românești.

Dintre cele 15 finaliste, șase provin din sectorul IT&C, 2 din sectorul comerțului, 2 din industria prelucrătoare și câte una din zonele tehnologie în agricultură, industria farmaceutică, industria alimentară, FMCG și educație.

Predomină tehnologia informației

„Vedem, încă o dată, companii din industrii care se dezvoltă puternic în țară noastră și care se armonizează cu structura economiei noastre. Ponderea cea mai mare o au companiile din sectorul IT&C, performanță pe care am văzut-o și în ediția precedentă, urmate de cele din zona de bunuri de larg consum și de cele din industria prelucrătoare.

Toate aceste companii ne inspiră prin determinarea lor și prin capacitatea de a răspunde provocărilor cu optimism și de a le transformă în oportunități de dezvoltare. Vedem companii cu o istorie care se întinde chiar și pe mai bine de 30 de ani, fiind un model de reziliența și continuă adaptare la nevoile consumatorilor, dar și companii care se află pe piață de doar câțiva ani și care deja se remarcă în domeniul lor de activitate.

Cu fiecare nouă ediție în care cunoaștem semifinaliștii și apoi finaliștii proiectului descoperim povești antreprenoriale românești de succes cu care ne mândrim. Ne bucurăm că putem oferi această platforma prin care se pot promova și pot accesa strategii care să le ajute în dezvoltarea lor”, a declarat Radu Hanga, președintele BVB.

Platformă prin care să își spună povestea

„Am ajuns la această etapă importantă a proiectului Made in România, care consolidează comunitatea de antreprenori formată în jurul programului atât din companii lider, cu tradiție pe piață de capital, cât și companii aflate la început de drum, cu potențial de a deveni reper în economia românească.

Această ediție a adus în prim-plan cele 15 povești care s-au remarcat prin inovația pe care o aduc în domeniul lor de activitate, prin dinamica afacerii și prin eforturile constante pe care le fac pentru a deveni motorul economiei românești.

În lista companiilor finaliste vedem diversitate și planuri de expansiune ambițioase, care reflectă spiritul antreprenorial românesc. Fiecare companie este unică. Ne bucurăm că le putem oferi această platforma prin care să își spună povestea”, a declarat Adrian Tănase, CEO al BVB.

Trei firme, alese prin vot public

Rezultatele au fost obținute în urmă celor două etape de selecție a companiilor finaliste, care au avut loc pe 31 iulie – dată la care s-a încheiat perioada de vot al publicului, fiind alese primele 3 finaliste și pe 2 august – dată la care a avut loc întâlnirea juriului, în cadrul căreia s-au desemnat 12 dintre cele 15 povești antreprenoriale de succes.

În etapa de vot al publicului s-au strâns 10.132 de voturi valide, prin care votanții și-au arătat suportul pentru compania favorită. Dintre acestea, DotLumen a primit 1.251 de voturi din partea publicului, fiind urmată de Agroland, cu 1.049 de voturi valide și 5 to Go, cu 951 de voturi. Made in România a fost lansat de BVB în 2017, pentru a identifica și promova companiile de top din România.

Dezvoltarea platformei Investing Romania poziționează BVB ca fiind principalul canal de finanțare pentru antreprenorii români. Platforma este dedicată investitorilor, consultanților și companiilor cu perspective de creștere, care doresc să atragă finanțare de la investitori sau care se află în procesul de pregătire a unui plasament privat pe Piața AeRO sau pe Piața Principală.

Cele 15 companii finaliste

Exit mobile version