Cum lucrează turcii de la Nurol pe Autostrada Transilvania

Nurol activează pe tronsonul Nușfalău – Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania (A3), de pe teritoriul județului Sălaj.

Compania din Turcia a lucrat oe șantierul din Sălaj pe când românii sărbătoreau | Foto: API

Asociația Pro Infrastructură creditează compania din Turcia cu cele mai mari șanse de a finaliza kilometrul nr. 1.000 de autostradă din România.

Nurol activează pe tronsonul Nușfalău – Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania (A3), de pe teritoriul județului Sălaj. “Cine marchează borna de 1.000 km? Odată cu deschiderea lotului A1 Sibiu – Boița în două săptămâni, ajungem la 994 km de autostradă și drum expres aflați în exploatare.

Dacă ar fi să pariem, am pune banii pe turcii de la Nurol care ar putea da drumul la trafic prin mai 2023 pe cei 13 km din A3, dacă vor avea noroc de vreme bună. Termenul contractual de finalizare, februarie 2023, probabil va fi extins. I-am surprins la muncă, în zi liberă, cu o mobilizare foarte bună”, potrivit API.

La “concurență” cu Alsim Alarko

“Nurol a avut permanent un ritm decent de execuție. Nu a rupt norii, dar nici nu a stat degeaba. Fiind la primul contract în România, ne declarăm mulțumiți. Sperăm să nu ne dezamăgească și să dea zor ca să putem circula spre finalul primăverii.

Să vedem dacă nu cumva compatrioții lor de la Alsim Alarko, aflați și ei la primul proiect în țara noastră, le vor “fura” onoarea și vor deschide 10 km pe A0 Sud între DN5 și DN6 tot în aceeași perioadă.

Sau vor decide, cu largul concurs al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, că o inaugurare parțială este incomodă și se vor mulțumi să termine toți cei 16,3 km ai lotului 2 din noua centură a capitalei la sfârșitul verii sau chiar prin toamna lui 2023”, potrivit API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Exit mobile version