Autostrada Sebeș – Turda a luat-o la vale

Pe o porțiune a șoselei de mare viteză a apărut o alunecare, existând un risc ca terasamentul să se deterioreze mai tare și aceasta să se extindă.

O alunecare de teren s-a produs pe Autostrada Sebeș – Turda, zona dealului de la Pârâul Iovului, deși A10 a fost deschisă circulației de abia doi ani, conform Unirea. Alunecarea s-a produs la Alba Iulia Nord, la km 17, asfaltul fiind deja crăpat pe banda de urgență (continuarea bretelei de intrare pe autostradă) și pe o porțiune mică din prima bandă.

În timpul construirii A10, în zona dealului de la Pârâul Iovului au mai fost alunecări, terenul argilos fiind predispus la astfel de fenomene. Lucrarea pe acest lot a fost efectuată de antreprenorul italian Pizzarotti, fiind încă în garanție. Constructorul ar trebui să intervină cât mai urgent pentru a limita extinderea fenomenului de alunecare, fiind necesare lucrări de consolidare.

“Alunecarea e la km 16+300. Posibile cauze sunt eroare de execuție sau apariția unor infiltrații. Lucrarea este în garanție, iar constructorul, Pizzarotti, trebuie să facă investigații după care să remedieze problema”, a declarat Alin Șerbănescu, director de comunicare al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Alunecări de teren în serie pe A10

La finele lui noiembrie, CNAIR anunța că pe întreaga autostradă se circulă acum în regim de patru benzi. “Am deschis traficul în regim de autostradă și pe cei 1,5 km din zona Dealului Oiejdea. Circulația pe lotul 2 al A10 a fost deschisă anul trecut, în noiembrie 2021, dar restricționată pe o bandă pe sens în zona Dealului Oiejdea, din cauza unor alunecări de teren”, a spus directorul CNAIR, Constantin Pistol.

“Se vor efectua activități de demontare a semnalizării provizorii, trasare marcaje definitive și instalare parapet metalic median. Astfel, rugăm participanții la trafic să circule cu atenție și să respecte semnalizarea rutieră si semnalele agenților de poliție rutieră”, atenționa CNAIR.

Circulația pe lotul 2 din A10 s-a deschis în 30 noiembrie 2021, dar restricționată pe o bandă pe sens, pe o distanță de 1,5 km, în zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren. Contractul pentru lotul 2 a fost semnat în noiembrie 2014, cu asocierea Aktor – Euroconstruct Trading și avea inițial ca termen de finalizare a lucrărilor luna octombrie 2016.

Lotul 2 a fost dat traficului rutier fără recepția finală a lucrărilor, la fel cum s-a întâmplat și la lotul 1, cu promisiunea inițială ca execuția lucrărilor să fie terminată până în primăvara lui 2022, termen nerespectat. A10 se conectează cu Autostrada Transilvania Câmpia Turzii – Nădășelu, iar deschiderea acesteia pe cei 70 km între Sebeș – Turda a făcut circulația autovehiculelor mai rapidă decât pe Drumul Național 1.

Constructorii A10 au fost: lot 1 (17 km) Sebeș – Pârâul Iovului: asocierea Pizzarotti (Italia); lot 2 (24 km), Pârâul Iovului – Aiud: asocierea Aktor (Grecia); lot 3 (12 km), Aiud – nod Decea: asocierea Tirrena Scavi (Italia); lot 4 (16 km), nod Decea – Turda: asocierea Porr (Austria). Prin joncțiunea dintre A3, A10 și A1 se circulă acum pe șosele de mare viteză, de la Nădășelu (Cluj), prin Alba, la Sibiu și Deva.

Exit mobile version