Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrada Sebeș – Turda a luat-o la vale

Pe o porțiune a șoselei de mare viteză a apărut o alunecare, existând un risc ca terasamentul să se deterioreze mai tare și aceasta să se extindă.

O alunecare de teren s-a produs pe Autostrada Sebeș – Turda, zona dealului de la Pârâul Iovului, deși A10 a fost deschisă circulației de abia doi ani, conform Unirea. Alunecarea s-a produs la Alba Iulia Nord, la km 17, asfaltul fiind deja crăpat pe banda de urgență (continuarea bretelei de intrare pe autostradă) și pe o porțiune mică din prima bandă.

În timpul construirii A10, în zona dealului de la Pârâul Iovului au mai fost alunecări, terenul argilos fiind predispus la astfel de fenomene. Lucrarea pe acest lot a fost efectuată de antreprenorul italian Pizzarotti, fiind încă în garanție. Constructorul ar trebui să intervină cât mai urgent pentru a limita extinderea fenomenului de alunecare, fiind necesare lucrări de consolidare.

“Alunecarea e la km 16+300. Posibile cauze sunt eroare de execuție sau apariția unor infiltrații. Lucrarea este în garanție, iar constructorul, Pizzarotti, trebuie să facă investigații după care să remedieze problema”, a declarat Alin Șerbănescu, director de comunicare al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Alunecări de teren în serie pe A10

La finele lui noiembrie, CNAIR anunța că pe întreaga autostradă se circulă acum în regim de patru benzi. “Am deschis traficul în regim de autostradă și pe cei 1,5 km din zona Dealului Oiejdea. Circulația pe lotul 2 al A10 a fost deschisă anul trecut, în noiembrie 2021, dar restricționată pe o bandă pe sens în zona Dealului Oiejdea, din cauza unor alunecări de teren”, a spus directorul CNAIR, Constantin Pistol.

“Se vor efectua activități de demontare a semnalizării provizorii, trasare marcaje definitive și instalare parapet metalic median. Astfel, rugăm participanții la trafic să circule cu atenție și să respecte semnalizarea rutieră si semnalele agenților de poliție rutieră”, atenționa CNAIR.

Circulația pe lotul 2 din A10 s-a deschis în 30 noiembrie 2021, dar restricționată pe o bandă pe sens, pe o distanță de 1,5 km, în zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren. Contractul pentru lotul 2 a fost semnat în noiembrie 2014, cu asocierea Aktor – Euroconstruct Trading și avea inițial ca termen de finalizare a lucrărilor luna octombrie 2016.

Lotul 2 a fost dat traficului rutier fără recepția finală a lucrărilor, la fel cum s-a întâmplat și la lotul 1, cu promisiunea inițială ca execuția lucrărilor să fie terminată până în primăvara lui 2022, termen nerespectat. A10 se conectează cu Autostrada Transilvania Câmpia Turzii – Nădășelu, iar deschiderea acesteia pe cei 70 km între Sebeș – Turda a făcut circulația autovehiculelor mai rapidă decât pe Drumul Național 1.

Constructorii A10 au fost: lot 1 (17 km) Sebeș – Pârâul Iovului: asocierea Pizzarotti (Italia); lot 2 (24 km), Pârâul Iovului – Aiud: asocierea Aktor (Grecia); lot 3 (12 km), Aiud – nod Decea: asocierea Tirrena Scavi (Italia); lot 4 (16 km), nod Decea – Turda: asocierea Porr (Austria). Prin joncțiunea dintre A3, A10 și A1 se circulă acum pe șosele de mare viteză, de la Nădășelu (Cluj), prin Alba, la Sibiu și Deva.

Total
1
Shares
1 comment
  1. Firmele straine daca simt ca se poate, ca au in fata oameni slabi si coruptibili, dau mari tunuri, fac lucrari de calitate slaba. Aici la A10 n-au respectat proiectul, pe durata executiei nimeni nu i-a oprit la timp sa refaca lucrarile. Constructiile de autostrazi, reabilitarile de drumuri nationale, judetene, comunale sunt fabrici de bani pentru constructori si pentru politicieni. Marile comisioane in jur de 20 la suta sunt de la sine intelese pentru a fidate de constructori si a fi primite de ministri, directori CNAIR, presedinti CJ, vicepresedinti, primari, directori de la DRDP, DJDP, inspectori sefi IGS. In schimb se trece cu vederea nerespectarea proiectelor prin turnarea unor straturi mai subtiri de mixturi asfaltice, inlocuirea totala sau partiala a pietrei concasate de cariera de munte de 3 ori mai scumpa cu pietris de rau, dozaj redus de bitum de calitate inferioara, compactare insuficienta. Rezulta drumuri reabilitate care cedeaza dupa timp scurt cum este A10. Cine nu se incadreaza in acest aceste intelegeri mafiote dintre politicieni si constructori- diriginti de santier, proiectanti, experti, inspectori IGS – sunt eliminati din sistemul mafiot al drumarilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru Drumul expres Arad-Oradea

Articolul următor
Romanian Economic Monitor (REM), proiect al Universității Babeș-Bolyai din Cluj, a publicat harta salariilor medii nete pe județe din țară: atât tabloul actual, cât și evoluția în ultimele 12 luni.

Salariile din Sălaj au crescut cel mai mult în România

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
1
Share