Valea Plângerii de pe Autostrada Transilvania

Tags: , , ,
Valea Plângerii pe A3, la 18 ani de la prima lopată. La începutul lunii decembrie am filmat din dronă peisajul dezolant cu iz postapocaliptic de pe Biharia - Chiribiș și Chiribiș - Suplacu de Barcău.

Lucrările la autostrada de pe teritoriul Bihorului au înțepenit din motive birocratice | Foto: API

Traseul Biharia – Chiribiș – Suplacu de Barcău al A3 rămâne blocat, după un an și jumătate de la debutul lucrărilor.

“Valea Plângerii pe A3, la 18 ani de la prima lopată. La începutul lunii decembrie am filmat din dronă peisajul dezolant cu iz postapocaliptic de pe Biharia – Chiribiș și Chiribiș – Suplacu de Barcău. V-am povestit epopeile halucinante ale celor două loturi de nenumărate ori. Dacă nu mai aveți nervi, vă ajutăm noi și vă spunem în câteva cuvinte stadiul actual.

Pe cei 28 km dintre Biharia și Chiribiș, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat a treia licitație în 18 august. Primul termen de depunere oferte, 17 octombrie, a fost amânat. De fapt, procedura de achiziție publică este momentan suspendată deoarece CNAIR nu a binevoit încă să răspundă la cererile de clarificare înaintate de constructori. Deci stăm”, conform Asociației Pro Infrastructură (API).

În așteptarea celei de-a patra licitații

“Pe cei 26 km dintre Chiribiș și Suplacu de Barcău, CNAIR a anulat licitația în 26 iulie. Asocierea Trameco – Drum Asfalt (grupul Selina) a contestat anularea, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) i-a respins acțiunea la sfârșitul lunii noiembrie. Antreprenorul joacă de toți banii și a atacat decizia CNSC la Curtea de Apel București, chiar în 16 decembrie.

Deci acum așteptăm după instanță. Evident că oficialii CNAIR nu au comunicat nimic din toate aceste situații exasperante, doar noi vi le decodificăm. Trebuie pornită o nouă licitație: a patra. Un record mondial? Probabil că o vom vedea relansată abia după verdictul final venit de la CAB, cândva, în 2023”, menționează API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Exit mobile version