Ce autostrăzi apar anul acesta în Transilvania

Tags: , , , ,
Antreprenorii turci Nurol și Aksim Alarko au cele mai multe șanse de a concretiza prima autostradă a anului în România.

Situația celor mai avansate lucrări la autostrăzi și drumuri expres în România | Foto: API

Lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania (A3) poate deveni o certitudine în 2023, iar Chețani – Câmpia Turzii, doar cu o mobilizare puternică.

Antreprenorii turci Nurol și Aksim Alarko au cele mai multe șanse de a concretiza prima autostradă a anului în România, conform previziunilor rutiere pe 2023 ale Asociației Pro Infrastructură (API). Aceasta a prezentat proiectele rutiere majore care pot fi inaugurate în acest an “într-un scenariu realist-optimist”.

“Dacă nu se va întâmpla ceva catastrofal, va fi un an peste medie, chiar dacă mergem exclusiv din inerție pe obiective aproape sigure: 78 km noi de autostradă și drum expres. Țintim 110 km cu puțin noroc și mult chef de muncă și visăm măcar câteva luni la un record de 126 km.

În materie de autostrăzi și drumuri expres veritabile, România are în prezent 995 km în exploatare, 534 km contracte de lucrări active, 402 km în procedură de licitație. Din 534 km vom scădea în scurt timp 17 km ai Drumului Expres (DEX) 12 Craiova – Balș după ce procedura de reziliere a contractului cu Tirrena Scavi va fi încheiată”, conform API.

Nurol, favorită la “borna” 1.000 km

“Ce inaugurăm în 2023? Borna celor 1.000 km va fi atinsă, probabil, de turcii de la Nurol cu minilotul A3 Nușfalău – Suplacu de Barcău (13 km) în perioada mai-iunie. Compatrioții lor de la Alsim Alarko ar putea să le fure trofeul simbolic dacă se vor mobiliza și vor dori să deschidă parțial lotul 2 al A0 Sud. Dacă nu, vor da în trafic toți cei 16 km până la sfârșitul verii.

Strabag forțează o deschidere devansată: 13 km din DEX 11 la vest de Oradea, între A3 și Drumul Național 1 / Calea Borșului. Tot șantierul are 19 km și austriecii vor să-l livreze până în decembrie, deși au termen martie 2024. Pariul nostru, pentru care vom pune presiune constantă: plusăm cu acești 32 km pe A0 și DEX 11 și țintim 110 km noi de autostradă și drum expres în 2023.

Mai visăm, într-un scenariu ultraoptimist, la o demonstrație de forță a asocierii Strabag – Geiger pe A3, între Chețani și Câmpia Turzii, unde stadiul fizic după rezilierea cu Straco este aproape 40%. Cei doi antreprenori au capacitatea tehnică de a produce surpriza plăcută și să deschidă la limită, în decembrie, cei 15 km, livrând cu jumătate de an înainte de termenul contractual veriga lipsă pe A3 dintre Cluj-Napoca și Târgu Mureș”, susțin specialiștii API.

Printre loturile care ar putea fi terminate, în acest an, se mai numără tronsonul 1 din A0 Sud – 16 km (Alarko), tronsonul 3 din DEX12 Slatina-Colonești – 31 km (UMB), lotul 2 din A0 Nord (UMB), dar și podul suspendat de la Brăila (WeBuild – IHI), pasajele Berceni și Oltenița de pe DNCB.

Exit mobile version