Crama Liliac, afaceri în creștere anul trecut

În primele 11 luni din an, AWC a vândut 383.000 de sticle de vin, cifră apropiată de vânzările din 2021, când afacerile au atins 1,7 milioane de euro.

Crama este poziționată în Podgoria Lechința pe o suprafață de 14 ha | Foto: Liliac

Producătorul de vinuri Crama Liliac, din podgoria Lechința, deţinut de Amb Wine Company (AWC) București, estimează o creştere a afacerilor de 17% pentru 2022.

În primele 11 luni din an, AWC a vândut 383.000 de sticle de vin, cifră apropiată de vânzările din 2021, când afacerile au atins 1,7 milioane de euro, conform Bistrița Business.

„Consumatorii se orientează din ce în ce mai des către vinuri premium. Chiar dacă beau mai puţin, vinul pe care îl consumă este mai calitativ, un semn al maturizării pieţei”, a explicat Miron Radic, general manager al AWC.

Recolta din 2022 a fost cea mai afectată de până acum, din cauza valurilor de căldură înregistrate în timpul verii, care au accelerat coacerea strugurilor, şi a ploilor din luna septembrie, care au venit în cel mai nepotrivit moment.

Vinurile Cramei Liliac sunt produse din strugurii pe care AWC îi are plantaţi pe cele 52 ha din localitățile Batoş (judeţul Mureş) şi Lechinţa (Bistriţa-Năsăud).

Produsele sunt comercializate preponderent în heteluri, restaurante și catering; 10% în marile magazine; tot pe atât fiind exportat într-un an normal. Compania operează 52 ha de vie, dintre care 38 ha sunt în Batoş şi 14 ha în Lechinţa.

Exit mobile version