Cum vor arăta viitoarele pasaje supraterane ale Băii Mari

Acordul de parteneriat dintre autoritățile din Maramureș și cele naționale a fost semnat la București.

Părțile semnatare de la București ale acordului pentru cele două pasaje subterane au fost ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol. De pe plan local au parafat acordul primarul Băii Mari, Cătălin Cherecheș, și Ionel Bogdan, președintele Consiliului Județean Maramureș.

Prin acest parteneriat se va asigura atât implementarea proiectelor majore de infrastructură rutieră (pasajele supraterane din zonele Italsofa și Clubul Văcarilor), cât și finanțarea acestora prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Licitația pentru proiectare și execuție a fost demarată săptămâna aceasta pentru Pasajul Italsofa, iar săptămâna viitoare, pentru Pasajul Clubul Văcarilor.

  

Vor fi conectate la centura metropolitană

Valoarea ambelor proiecte se ridică la 35 milioane euro: 20 de milioane Pasajul Clubul Văcarilor și 15 milioane Pasajul Italsofa. Termenul de execuție va fi de 12 luni pentru fiecare pasaj, de la atribuirea contractelor. Realizarea celor două pasaje supraterane va asigura fluidizarea traficului din aceste zone extrem de aglomerate la orele de vârf.

Pe viitor ele vor fi conectate la Centura Metropolitană Baia Mare. Pasajul de la Clubul Văcarilor (Baia Mare – Recea) va avea două benzi pe sens, benzi suplimentare de acces pe pasaj, care vor duce la lărgirea Drumului Național 1C spre localitatea Recea și va fi în lungime de 495 m. Pasajul Italsofa (Baia Mare – Groși) a fost proiectat cu o lungime de 680 m și o lățime de 13,6 m.

Exit mobile version