Baicons și ISPCF vor documenta modernizarea instalațiilor de cale ferată

Contractele încheiate cu firmele bucureștene ISPCF și Baicons Impex vizează  modernizarea instalațiilor de siguranță feroviară pe 973 km și în 121 de stații.

Societatea de stat CFR Infrastructură a semnat toate cele opt contracte finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Contractele încheiate cu firmele bucureștene ISPCF și Baicons Impex vizează  modernizarea instalațiilor de siguranță feroviară pe 973 km și în 121 de stații. CFR SA a parafat contractele de 25,9 milioane lei, finanțate din fonduri europene nerambursabile, pentru elaborarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI).

Aceasta se referă la sporirea eficienței economice și siguranței feroviare prin creşterea nivelului de centralizare a instalaţiilor de semnalizare din opt sucursale regionale. Asocierea ISPCF (lider) – Baicons va elabora DALI în pentru cinci contracte, de 19,1 milioane lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA).

Loturile se află în Regionalele Timișoara, Cluj – 6,9 milioane lei (sectoarele Timișoara Sud – Stamora Moravița, Reșița Sud – Caransebeș, Sântana – Ciumeghiu, Sărățel – Dej, Deda – Sărățel, Săcuieni – Carei și Gen. Avramescu – Porumbești; Iași și Galați – 6,2 milioane; Galați – 2 milioane; București – 0,8 milioane; Cluj – 3 milioane, toate fără TVA (stațiile Bușag, Acâș, Vișeul de Jos, Diosig, Biharia, Halmeu).

Aceleași firme, alte contracte

Asocierea Baicons (lider) – ISCPF va elabora DALI, în cadrul a trei contracte, de 6,8 milioane fără TVA. Loturile cuprinse sunt din Regionalele Brașov – 3 milioane lei (sectoarele Războieni – Târgu Mureș, Sibiu – Vințu de Jos și 17 stații), Craiova / București – 3 milioane, Craiova – 0,8 milioane, fără TVA.

Obiectivele stabilite de CFR SA sunt creşterea productivităţii şi reducerea costurilor de exploatare prin creșterea centralizării instalațiilor de semnalizare; eficientizarea operațiunilor din nodurile feroviare pentru conexiuni mai rapide cu alte rute prin centre de management al traficului; creșterea nivelului de siguranță a traficului feroviar prin modernizarea instalațiilor mecanice

“Prin implementarea programului de centralizare a instalațiilor și integrarea acestora în centre de management ale traficului, contribuim esențial la creșterea gradului de siguranță feroviară, optimizarea capacității de exploatare a sectoarelor feroviare și la reducerea cheltuielilor aferente întreținerii. Durata contractelor este de 9 luni de la emiterea ordinului de începere a prestării serviciilor”, conform CFR SA.

România a fost la un pas de o tragedie similară celei din Grecia, luna trecută, după ce mecanicul unui tren de călători nu a oprit la semnalul roșu și a intrat într-un marfar, în județul Teleorman, iar trei persoane au ajuns la spital. În aceeași lună, un tren de călători a fost lovit cu viteză de o locomotivă la Galați, accident soldat cu decesul conductorului și trei răniți.

Exit mobile version