Firmele nu se înghesuie să se înscrie în Incubatorul de afaceri „Cresc Oradea Mare”

Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO), care administrează parcurile industriale din județul Bihor, a lansat al treilea apel de depunere a candidaturilor pentru admiterea în etapa de preincubare a Incubatorului de afaceri „Cresc Oradea Mare”.

Termenul de depunere a cererilor de înscriere este data de 14 iulie 2023 orele 23:00.

 

Beneficii

ADLO reamintește că incubatorul reprezintă o oportunitate pentru firmele selectate de a beneficia de suport în vederea dezvoltării afacerilor prin accesul la servicii specifice etapelor de pre-incubare (evaluarea potențialului ideii de afacere, consultanță asupra modelului de business), incubare (servicii administrative, networking, acces la laboratorul de cercetare, mentoring) și post-incubare (identificarea de apeluri de finanțare naționale și internaționale și sprijin în depunerea de aplicații).

 

Eligibilitate

În Incubator sunt admise IMM-urile cu un istoric de funcționare de maxim 2 ani.

În cazul întreprinderilor nou-înființate acestea trebuie să prezinte în termen de 30 de zile de la selecție dovada înmatriculării la ORC de pe lângă Tribunalul unde își are sediul întreprinderea.

Codurile CAEN eligibile – Industrii Creative – trbuie să fie incluse în obiectul principal sau secundar de activitate al firmei (conform anexei de la regulamentul de selectare).

Aplicanţii trebuie să prezinte o idee de afaceri fezabilă, care să ilustreze potențialul de dezvoltare a afacerii şi posibilitățile firmei de a deveni independentă la finalizarea ciclului de incubare. Întreprinderile existente trebuie să aibă sediul social în regiunea arondată Incubatorului de Afaceri (Nord – Vest), să desfășoare activități de cercetare-dezvoltare și/sau de prestări de servicii inovative, să se încadreze în categoria IMM-urilor și să fie clasificate ca întreprinderi autonome, potrivit legislației în vigoare.

 

Firmele care se înscriu în incubator au însă și câteva obligații:

 

„Beneficii: niște spații de birou, cu niște dotări, de care este îndoielnic dacă firmele au sau nu nevoie; niște traininguri obligatorii – nu știm nimic despre ele; niște servicii de consiliere contra-cost. Obligații: să participe la toate activităţile organizate de Administrator, indiferent dacă au nevoie de ele sau nu; să plătească taxa de administrare de nu știm cât; să înființeze cel puțin un loc de muncă şi să-l menținăa pe întreaga perioadă de incubare. Trageți singuri concluziile, de ce firmele nu se înghesuie! ”, a punctat Melinda Morariu, project manager Fond Acces, câteva dintre cauzele pentru care firmele nu se înghesuie să se înscrie în incubatorul de afaceri.

 

 

 

Exit mobile version