Autoritatea pentru Reforma Feroviară relansează licitația pentru achiziția a 12 rame electrice pe hidrogen. Niciuna nu va ajunge în Transilvania sau Banat

Sursa foto: Depositphotos

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a făcut cunoscută reluarea pe platforma SEAP a  anunțului privind achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, destinate transportului feroviar de călători, precum şi achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații a acestor automotoare, necesare funcționării respectivelor automotoare. 

Valoarea achiziției este cuprinsă între 1.596.354.562,00 lei fără TVA și 2.468.146.243,00 lei fără TVA, în funcție de durata serviciilor conexe contractului – 15, respectiv 30 de ani, iar durata contractului va fi de 215 luni.

În 07 noiembrie 2023, procedura de licitație anterioară a fost anulată de ARF, pentru că singura oferta depusă, cea a asocierii Alstom-Linde Gaz, a fost declarată neconformă.

Modificări ale strategiei la achiziția trenurilor pe hidrogen, finanțată cu fonduri PNRR

Achiziția serviciilor de alimentare cu hidrogen a trenurilor se va realiza printr-o procedură de atribuire separată. Furnizorul automotoarelor cu tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen va asista ARF în elaborarea specificațiilor tehnice. Astfel, serviciile de alimentare vor fi coordonate cu caracteristicile tehnice ale trenurilor și caracteristicile de exploatare.

  1. Cerința privind disponibilitatea RE-H în perioada de garanție și în perioada de mentenanță a fost modificată (o cerință de minim 90% față de minim 98% anterior), pentru a se lua în considerare aspectele încă inovative ale tehnologiei.
  2. ⁠Numărul minim de locuri pe scaune a fost redus de la 140 de locuri la 120 de locuri, ținându-se cont de trenurile real produse și autorizate sau în curs de autorizare în Europa; un număr suplimentar față de cerința minimă fiind punctat în cadrul cadrul evaluării ofertelor la componenta de calitate.
  3. Au fost efectuate corecturi bazate pe observațiile primite, atât în derularea anterioară a procedurii, cât și în celelalte proceduri de achizții trenuri.

Durata serviciilor pentru mentenanță și reparații, prevăzută în contract este de 15 ani, cu posibilitatea suplimentării perioadei cu încă 15 ani, prin act adițional.

Proiect finanțat prin PNRR

Finanțarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport sustenabil” și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Cele 12 automotoare vor fi utilizate pe cinci linii neelectrificate

  1. București – Pitești.
  2. ⁠București – Aeroportul International Henri Coandă.
  3. ⁠București – Târgoviște.
  4. ⁠Bucuresti – Pitesti – Slatina – Craiova.
  5. ⁠Pitesti – Curtea de Argeș.

Materialul rulant achiziţionat de către ARF în cadrul acestui proiect se pune la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat.

Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-costFactorii de evaluare şi ponderea acestora sunt:

Încă 20 de zile pentru depunerea ofertelor

Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire în calitate de ofertant individual ori în comun cu alţi operatori economici, inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de licitaţie.

Termenul de depunere a ofertelor este 26 ianuarie 2024, orele 15.00.

Exit mobile version