Nouă întârziere la autostrada cu Tunelul Meseș. Makyol, suspectată de dumping

Tags: , ,
La un an de la lansarea licitației de pe lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km) al Autostrăzii Transilvania (A3), Makyol, unul dintre cei șapte ofertanți.

Majoritatea lucrărilor până la Poarta Sălajului sunt executate de grupul UMB | Foto: API

Constructorul turc a contestat solicitarea primită de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, lucru care va tergiversa debutul proiectului.

La un an de la lansarea licitației de pe lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km) al Autostrăzii Transilvania (A3), Makyol, unul dintre cei șapte ofertanți, a reclamat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor o solicitare a CNAIR privind oferta financiară, conform Economedia.

În 23 ianuarie, CNAIR a finalizat evaluarea ofertelor tehnice urmând ca până la finalul lunii februarie – conform termenelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice dar care pot fi prelungite – să termine evaluarea financiară.

În etapa de evaluare financiară, CNAIR a transmis Makyol o solicitare pentru a justifica prețurile din oferta declarată admisibilă. Deși anonimizată, din contestație se poate înțelege că oferta ar putea fi semnificativ sub estimarea CNAIR, situație care o obligă autoritatea să ceară explicații suplimentare.

Makyol susține că a răspuns clar și detaliat solicitării de clarificare, dar că nu recunoaște legalitatea clarificării CNAIR a dat curs acesteia pentru a nu descalifica oferta. CNAIR va aștepta decizia CNSC până la desemnarea câștigătorului, ceea ce înseamnă o nouă întârziere.

Licitația pentru lotul cu tunel de 2,8 km prin Munții Meseș a fost lansată în 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse șapte oferte. Ceilalți lideri de asociere de la licitație sunt SA & PE, WeBuild, Ictaș, Mapa, Nurol, Tekfen. Contractul e estimat la 2 miliarde €, iar Makyol ar fi obținut cel mai bun punctaj.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Exit mobile version