Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Nouă întârziere la autostrada cu Tunelul Meseș. Makyol, suspectată de dumping

La un an de la lansarea licitației de pe lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km) al Autostrăzii Transilvania (A3), Makyol, unul dintre cei șapte ofertanți.
Majoritatea lucrărilor până la Poarta Sălajului sunt executate de grupul UMB | Foto: API

Constructorul turc a contestat solicitarea primită de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, lucru care va tergiversa debutul proiectului.

La un an de la lansarea licitației de pe lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km) al Autostrăzii Transilvania (A3), Makyol, unul dintre cei șapte ofertanți, a reclamat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor o solicitare a CNAIR privind oferta financiară, conform Economedia.

În 23 ianuarie, CNAIR a finalizat evaluarea ofertelor tehnice urmând ca până la finalul lunii februarie – conform termenelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice dar care pot fi prelungite – să termine evaluarea financiară.

În etapa de evaluare financiară, CNAIR a transmis Makyol o solicitare pentru a justifica prețurile din oferta declarată admisibilă. Deși anonimizată, din contestație se poate înțelege că oferta ar putea fi semnificativ sub estimarea CNAIR, situație care o obligă autoritatea să ceară explicații suplimentare.

Makyol susține că a răspuns clar și detaliat solicitării de clarificare, dar că nu recunoaște legalitatea clarificării CNAIR a dat curs acesteia pentru a nu descalifica oferta. CNAIR va aștepta decizia CNSC până la desemnarea câștigătorului, ceea ce înseamnă o nouă întârziere.

Licitația pentru lotul cu tunel de 2,8 km prin Munții Meseș a fost lansată în 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse șapte oferte. Ceilalți lideri de asociere de la licitație sunt SA & PE, WeBuild, Ictaș, Mapa, Nurol, Tekfen. Contractul e estimat la 2 miliarde €, iar Makyol ar fi obținut cel mai bun punctaj.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
MBC, organizație din Baia Mare, are ca principală misiune dezvoltarea spiritului antreprenorial în regiune și crearea unei rețele solide de manageri, antreprenori și specialiști preocupați de dezvoltarea personală și a afacerilor lor.

Ciprian Borșan: “Competențele manageriale și de leadership vor atenua din variabilele de risc”

Articolul următor
Printre dotări se află și un sistem integrat de control de securitate al bagajelor de cală pe fluxul de plecări care conţine 10 ghișee check-in și benzi transportoare, două carusele plate cu plăci suprapuse pentru zona sosiri, patru porţi de control acces manual, două chioşcuri automate de prelucrare a pasagerilor cu uz comun pentru toate companiile aeriene, două ghișee check-in pentru self drop-off.

Primul zbor privat fără escală la New York de pe Aeroportul din Baia Mare

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share