Stadiu actualizat al Autostrăzii A1: Pregătiri pentru viaductul și tunelul Robești

Sursa foto: transilvania365.ro

Autostrada A1 Sibiu-Pitești reprezintă un proiect strategic pentru România, având rolul de a conecta regiunile istorice Transilvania și Muntenia, facilitând astfel transportul și comerțul între vestul și sudul țării. Secțiunea 2, cuprinsă între Boița și Cornetu, se întinde pe o distanță de 31,33 km și este esențială pentru traversarea Carpaților Meridionali. Lucrările sunt realizate de asocierea turcă Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS, cu un termen contractual de finalizare în 2028.

Conform Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în zona localității Greblești, la km 32, au început lucrările pentru drumul de acces și platformele de lucru necesare construirii unui viaduct ce va traversa râul Boia. De asemenea, se pregătește drumul de acces către intrarea în tunelul Robești. Până în prezent, au fost pregătiți aproximativ patru kilometri de drum în această zonă și alți patru kilometri în partea opusă a tunelului, dinspre localitatea Racovița. Aceste drumuri sunt esențiale pentru transportul materialelor necesare construcției autostrăzii și pentru a minimiza impactul asupra comunităților locale.

Progres de 20%pe A1

Potrivit Transilvania 365, progresul înregistrat pe secțiunea Boița-Cornetu este de aproximativ 20%, conform declarațiilor inginerului Alexandru Bogdan. Acesta a menționat că lucrările au început în iulie-august anul trecut, cu un avans semnificativ în zona Boița. Se lucrează intens la piloți forați, fundații de pod și elevații, ceea ce indică un ritm susținut al construcției.

Avansarea lucrărilor pe această secțiune a autostrăzii este crucială pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere naționale, reducerea timpilor de călătorie și creșterea siguranței traficului. Finalizarea acestui tronson va contribui semnificativ la dezvoltarea economică a regiunilor conectate și la integrarea mai eficientă a rețelei de transport naționale și europene.

Exit mobile version