Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Stadiu actualizat al Autostrăzii A1: Pregătiri pentru viaductul și tunelul Robești

Sursa foto: transilvania365.ro

Autostrada A1 Sibiu-Pitești reprezintă un proiect strategic pentru România, având rolul de a conecta regiunile istorice Transilvania și Muntenia, facilitând astfel transportul și comerțul între vestul și sudul țării. Secțiunea 2, cuprinsă între Boița și Cornetu, se întinde pe o distanță de 31,33 km și este esențială pentru traversarea Carpaților Meridionali. Lucrările sunt realizate de asocierea turcă Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS, cu un termen contractual de finalizare în 2028.

Conform Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în zona localității Greblești, la km 32, au început lucrările pentru drumul de acces și platformele de lucru necesare construirii unui viaduct ce va traversa râul Boia. De asemenea, se pregătește drumul de acces către intrarea în tunelul Robești. Până în prezent, au fost pregătiți aproximativ patru kilometri de drum în această zonă și alți patru kilometri în partea opusă a tunelului, dinspre localitatea Racovița. Aceste drumuri sunt esențiale pentru transportul materialelor necesare construcției autostrăzii și pentru a minimiza impactul asupra comunităților locale.

Progres de 20%pe A1

Potrivit Transilvania 365, progresul înregistrat pe secțiunea Boița-Cornetu este de aproximativ 20%, conform declarațiilor inginerului Alexandru Bogdan. Acesta a menționat că lucrările au început în iulie-august anul trecut, cu un avans semnificativ în zona Boița. Se lucrează intens la piloți forați, fundații de pod și elevații, ceea ce indică un ritm susținut al construcției.

Avansarea lucrărilor pe această secțiune a autostrăzii este crucială pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere naționale, reducerea timpilor de călătorie și creșterea siguranței traficului. Finalizarea acestui tronson va contribui semnificativ la dezvoltarea economică a regiunilor conectate și la integrarea mai eficientă a rețelei de transport naționale și europene.



Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Tricolorul românesc flutură pe cel mai înalt vulcan al lumii, pus de un hunedorean

Articolul următor
CFAC

Roboții fac artă la Cluj. Industriașii francezii au adus cultura în hale

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share