“Vrem zborul Cluj – Nisa înapoi!”. Apel din patru țări

Nisa

Operatorul ungar lansa cursa de Nisa în 2022, dar o suspenda doi ani mai târziu | Foto: AIAIC

Dispariția cursei aeriene dintre cele două orașe reduce afacerile regionale și turismul, dar și traficul generat de studenți, spun inițiatorii petiției.

845 de semnatari cer reluarea zborurilor pe acest traseu pentru ca transilvănenii, care muncesc sau vin în concediu pe Coasta de Azur, Italia sau Monaco, dar și studenții francezi din Cluj să aibă o legătură directă mai bună cu această parte a Franței,

“Ne propunem să depășim mia de semnatari și să retrimitem petiția atât la Wizz Air, cât și la autoritățile județene clujene pentru a găsi alt operator, în caz că zborurile directe nu vor fi reluate, pe modelul unor demersuri similare realizate recent de Consiliul Județean Bihor. Reluarea acestui zbor aduce multiple beneficii.

Acestea sunt conectare – mulți dintre noi dorim să mergem în vacanță sau să ne vizităm membrii familiei ori prietenii din sudul Franței, vestul Italiei și Monaco; rapiditate și eficiență – zbor de două ore la prețuri de low-cost, prosperitate locală – ar crește numărul turiștilor și al oportunităților de afaceri”, susține autorul petiției, Dorel Toderici, medic clujean stabilit la Nisa.

Nici Blue Air, nici Wizz

Linia de zbor Cluj – Nisa a fost operată mai demult de Blue Air, iar după o pauză de câțiva ani, zborurile au fost reluate de Wizz Air, în august 2021. Compania a suspendat în toamna anului 2024 cursele aeriene pe timpul iernii.

Apoi a anulat zborurile programate pentru primăvara și vara anului 2025, fără a comunica celor care și-au achiziționat bilete nici motivul anulării, nici data de la care zborurile vor fi reluate. Anul trecut au beneficiat de această cursă peste 20.000 de pasageri.

Cei mai afectați de suspendarea ei au fost transilvănenii care doresc să călătorească pe Coasta de Azur, la Monaco sau în vestul Italiei, românii stabiliți în aceste regiuni, studenții francezi din Cluj și oamenii de afaceri din zona Nisa – Monaco – Marsilia care au colaborări cu firme din Transilvania sau care vor să își extindă activitatea economică în zona Clujului.

Fără răspuns din Franța și Ungaria

“Alte aspecte care trebuie menționate sunt veniturile pe care le aduc Ardealului turiștii din Franța și Monaco și, invers, oportunitatea ardelenilor de a călători spre diverse destinații din lume, Nisa având al doilea aeroport ca importanță din Franța, după Paris, cu zboruri spre aproape 100 de destinații.

Am contactat repetat Wizz Air. Neprimind niciun răspuns, am trimis scrisori prin poșta franceză către conducerea Wizz la singurele adrese fizice care apar pe site, anume la Budapesta, dar și la sediul diviziei din Malta, care opera zborul Cluj – Nisa. La fel, nu am primit niciun răspuns. Am contactat Aeroportul din Nisa, dar fără să putem obține informații suplimentare.

Am scris o scrisoare prin care cerem sprijinul Consulatului României din Marsilia, cel mai apropiat de Nisa, fără să primim răspuns. Cei mai receptivi au fost cei de la Departamentul de relații publice de la Aeroportul Internațional Cluj (AIAIC), care ne-au răspuns la câteva întrebări, dar nu ne-au putut spune când și dacă zborul va fi reluat”, a spus Toderici.

Ce spun semnatarii petiției:

Exit mobile version