Pace pe autostradă. Se reiau lucrările pe lotul Câmpia Turzii – Chețani

Lucrările pe lotul de 15 km al Câmpia Turzii – Chețani al Autostrăzii Transilvania (A3) vor fi reluate după ce antreprenorul s-a înțeles cu subcontractorii, conform Asociației Pro Infrastructură (API).

 “Aflat în insolvență și incapabil să continue lucrările cu efective proprii, Straco a căzut la înțelegere cu subcontractori specializați pe terasamente și structuri. Ne exprimăm speranța ca ei să fie plătiți la zi, fiind practic singura șansă de finalizare a acestui lot ce realizează conexiunea dintre porțiunile din Cluj și Mureș ale A3.

În acest scop, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va trebui să achite lucrările executate cât mai prompt. Pe lotul vecin, în lungime de 18 km, Chețani-Iernut, antreprenorul Astaldi se apropie cu lucrările de finalizare, fiind posibilă recepția în 45-60 de zile.

Din păcate, acest lot va deveni utilizabil doar după finalizarea nodului rămas de executat pe lotul Straco (Câmpia Turzii – Chețani). Finalizarea celor două loturi de 33 km va oferi șoferilor parcursul neîntrerupt a 110 km din A3, între Târgu-Mureș și Nădășel”, relatează API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Exit mobile version