Infrastructura Ultimele stiri

Pace pe autostradă. Se reiau lucrările pe lotul Câmpia Turzii – Chețani

Lucrările pe lotul de 15 km al Câmpia Turzii – Chețani al Autostrăzii Transilvania (A3) vor fi reluate după ce antreprenorul s-a înțeles cu subcontractorii, conform Asociației Pro Infrastructură (API).

 “Aflat în insolvență și incapabil să continue lucrările cu efective proprii, Straco a căzut la înțelegere cu subcontractori specializați pe terasamente și structuri. Ne exprimăm speranța ca ei să fie plătiți la zi, fiind practic singura șansă de finalizare a acestui lot ce realizează conexiunea dintre porțiunile din Cluj și Mureș ale A3.

În acest scop, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va trebui să achite lucrările executate cât mai prompt. Pe lotul vecin, în lungime de 18 km, Chețani-Iernut, antreprenorul Astaldi se apropie cu lucrările de finalizare, fiind posibilă recepția în 45-60 de zile.

Din păcate, acest lot va deveni utilizabil doar după finalizarea nodului rămas de executat pe lotul Straco (Câmpia Turzii – Chețani). Finalizarea celor două loturi de 33 km va oferi șoferilor parcursul neîntrerupt a 110 km din A3, între Târgu-Mureș și Nădășel”, relatează API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Related posts

Ioan Iacob Floria, fostul CFO al Aramis Invest, ridică o fabrică cu investiţii de 19 milioane lei în Baia Mare

redactia

Titlurile de stat Tezaur emise de Fisc pot fi cumpărate și în luna februarie

Traian Dan

România poate deveni țara din UE cu cele mai multe femei în domeniul IT&C

Stefana Muresan

Ilan Laufer: Companiile românești pot obține, prin Smart Start USA, de la 50.000 de dolari pentru afaceri pe piața americană

Stefana Muresan

Intervenţii în premieră la Spitalul Alba Iulia. Pacienţi cu AVC ischemic acut trataţi prin tromboliză intravenoasă

Stefana Muresan

Business Evolution. Cum să decodezi transformarea digitală și să construiesti o companie care performează

Ligia Voro

Fabrica de medicamente Hyperion din Iași, achiziționată de investitori din Bulgaria și Belarus

redactia

S IMMO AG: Very strong first half of 2017

Ionut Oprea

Anul 2020, cel mai bun pentru infrastructura de transport: 4,2 miliarde lei cheltuiți în cadrul POIM

Ion Surdu

Clifford Chance Badea isi extinde echipa

Ionut Oprea

Timişoara va avea în sfârşit o parcare supraetajată realizată din fonduri publice

Robert Bloancă

Investiţie de peste 7 mil. euro pentru reabilitarea Colegiului Mihai Eminescu din Oradea

Stefana Muresan

UNTOLD 2018: Prima zi de magie

Stefana Muresan

De ce Canada, Asia și Australia trebuie să facă IT Outsourcing în România

redactia

Grupul german Kärcher a realizat aspiratoare de 60 mil. euro la Curtea de Argeş

redactia

Arad: 300 de biciclete pentru elevi, din bani europeni

Stefana Muresan

Sondaj CURS: 71% dintre români dețin carduri bancare, iar unul din cinci spune că nu face plăți pe internet pentru că nu știe cum

Ion Surdu

Aeroportul Internațional Oradea- Ryanair, nouă rută de iarnă din Oradea

Stefana Muresan

Sondaj online: CNIPMMR cheamă șefii de întreprinderi mici și mijlocii să dezbată eficiența măsurilor propuse de Guvern

Ion Surdu

„Administrații eficiente și primari vizionari”. Viziune europeană – în Ibănești se investește în calitatea vieții

Transilvania Business

Belarus vrea firme cu capital mixt în România

Nora Dumitrescu

Știința datelor, un nou program de formare a specialiștilor UBB, susținut de Accenture

Stefana Muresan

ANCPI soluționează cererile notarilor și persoanelor fizice și juridice – online

Ligia Voro

În Ungaria, la vama Petea – Csengersima, are loc o revizia tehnică totală a cântarelor. Trafic mult îngreunat pentru automarfare.

Gruita Ienasoiu

Leave a Comment