TPF Inginerie stabilește, cu 10 milioane de euro, fezabilitatea “TGV-ului” Cluj – Alba

Asocierea TPF Inginerie, ISPCF, Baicons va elabora studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj-Napoca

Administratorul infrastructurii feroviare din România vrea ca între cele două județe trenurile să ruleze cu până la 160 km/h | Foto CFR SA

Asocierea TPF Inginerie, ISPCF, Baicons Impex va elabora studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj-Napoca. Acestea vor costa 10 milioane de euro.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat cu asocierea contractul de 41 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Acesta prevede modernizarea liniei pentru viteza maximă de 160 km/h la trenurile de călători și la 120 km/h la cele de marfă. Traseul Coșlariu – Cluj-Napoca se întinde pe 99 km.

Demersul are ca scop identificarea soluției optime din punct de vedere tehnic, economic și operațional pentru modernizarea liniei. Se va ține cont de conformarea în relație cu standardele europene și cerințele de interoperabilitate la nivelul rețelei feroviare românești. Obiectivul este modernizarea infrastructurii feroviare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate.

Proiectul are în vedere creșterea vitezei de circulație; reducerea duratei de călătorie. Acesta prevede creșterea numărului de călători, inclusiv turiști și a volumului de mărfuri transportate la nivel intern și internațional. O altă mențiune este îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță.

Ele trebuie realizate gestionând impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene. Sursele de finanțare le reprezintă Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – Sector Transport (85% din valoarea eligibilă) și bugetul de stat (15%). Durata prevăzută a contractului este de 23 de luni.

Exit mobile version