Transportul rutier de mărfuri, 38% creștere, dacă se dublează rețeaua de autostrăzi

Industria de transport rutier de mărfuri ar crește cu 38%, dacă numărul kilometrilor de autostradă s-ar dubla. Anul 2023 marchează atingerea bornei de 1.000 de km. Finalizarea în etape a următorilor 1.000 km este estimată până în 2029.

Impactul major pe care o rețea de autostrăzi extinsă îl poate genera direct în piața transportatorilor de mărfuri și, ulterior, în piețele din avalul filierei, este subliniat chiar de o companie de transport care operează în România și Europa.

Directorul DSV Road, Sergiu Iordache, apreciază că „schimburile comerciale ale României cu celelalte state europene sunt pe o tendință ascendentă, însă la această creștere organică vom putea să mai adăugăm încă 38% doar datorită rețelei de autostrăzi. Este un capitol la care România a suferit mult timp, iar dacă la finalul acestui deceniu vom avea dați în trafic toți cei 2.000 km, atunci vom putea realiza cât de mult ne-a lipsit această infrastructură. Autostrăzile cresc viteza și capacitatea de transport, scad timpii de tranzit și implicit emisiile CO2, ne ajută să acoperim mai rapid toate zonele din țară, astfel că unele regiuni, precum Moldova, vor avea acces la investiții majore și dezvoltare”.

Efectul pozitiv asupra sectorului transporturilor va fi multiplicat și asupra celorlalte industrii din economie, în condițiile în care, potrivit Institutului Național de Statistică, 70% din mărfuri sunt transportate pe cale rutieră în România.

Printre cele mai importante destinații pentru transporturile rutiere de mărfuri ale României sunt Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Cehă și Ungaria, potrivit analizei DSV Road, citată de Adevărul.

Care sunt avantajele generate de creșterea numărului km de autostrăzi

Accesul în spațiul Schengen, economii de 30%/fiecare transport

Aderarea la Spațiul Schengen poate aduce economii de 30%/fiecare transport care trece granița. În prezent pierderile sunt estimate la aproximativ 2,4 miliarde de euro/an, potrivit Unii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România.

„Acești factori pot fi îmbunătățiți și mai mult când România va accede la Spațiul Schengen. Iar necesitatea unei rețele feroviare bine puse la punct este, de asemenea, un capitol care ar putea ajuta foarte mult transporturile. Accesul facil la piața comunitară este poate cel mai mare beneficiu economic pe care îl poate avea România ca membru UE. Însă, pentru a ne bucura pe deplin de acest beneficiu, este important ca infrastructura să rămână un proiect de țară în anii ce vor urma”, apreciază Mihai Teodorescu, Country General Manager Road România și Sustainability Ambassador în cadrul DSV Road.

Citește în acest sens și Contract semnat pentru modernizarea căii ferate Caransebeș – Lugoj

Exit mobile version