Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Contract semnat pentru modernizarea căii ferate Caransebeș – Lugoj

Vineri, 15 decembrie 2023, a fost semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,34 miliarde lei, fără TVA, pentru Lotul 1 Caransebeș – Lugoj, aferent obiectivului „Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

 

Contractul a fost semnat din partea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA de către directorul general – Ion Simu Alexandru. Din partea Asocierii RailWorks au semnat Gabriel Stanciu, din partea SC Alstom Transport SA (lider de asociere) și Mihai Humă din partea SC Arcada Company SA. Contractul a fost semnat în prezența premierului României, Marcel Ciolacu și a ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu. Contractul are valoare de 1.344.719.352,20 lei, fără TVA și prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Caransebeș – Lugoj (lotul 1), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

 

„Astăzi am semnat ultimul contract, în valoare de 1,34 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km) și anume Lotul 1 Caransebeș – Lugoj, o secțiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe o lungime a traseului de cca 32 de km. Semnarea acestui ultim contract reprezentă practic finalizarea etapei de contractare pentru unul dintre cele mai mari proiecte de dezvoltare a infrastructurii din cadrul PNRR, pe care trenurile de călători vor circula, din anul 2027, cu o viteza maximă de 160 km/h. Avem în acest moment semnate toate cele 8 contracte, inclusiv consultanța, o investiție cu o valoare totală de peste 6,88 miliarde de lei pentru modernizarea tronsonului de la Caransebeș la Arad. Fiind o investiție esențială pentru continuarea dezvoltării infrastructurii feroviare în zona de vest rețelei naționale și condiționată de respectarea termenelor prevăzute de PNRR, aștept din partea antreprenorilor să-și respecte obligațiile contractuale, în contextul în care, așa cum am declarat și la semnarea celorlalte trei contracte, ei sunt cei care elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm «eventualele probleme de proiectare», așa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea și execuția lucrărilor au fost incluse în contracte separate”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Durata contractului, în valoare de 1,34 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni pentru proiectare și execuție, din care 6 luni pentru elaborarea proiectului tehnic și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

 

Ce prevede contractul

Asocierea RailWorks va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea Caransebeș – Lugoj (lotul 1), în lungime de 39,56 km, inclusiv dublarea liniei CF pe o lungime de 31,69 km, lucrări civile în 4 stații CF, cea mai importantă fiind stația CF Caransebeș, care va avea inclusiv o clădire de mentenanță și pasarela edilitară, 2 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 12 poduri și 49 podețe, construirea unui pasaj superior la intrarea în Lugoj (DJ 584), montarea de sisteme automate de semnalizare la 12 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, dar și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu de 39,56 km.

 

Obiectivele proiectului

Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

  • îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
  • modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
  • modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • dublarea liniei (funcție de condițiile de relief);
  • lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
  • lucrări pentru rridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
  • montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
  • instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
  • montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

 

Reamintim faptul că, linia de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km) beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

HiSky îndeplinește criteriile de selecție pentru zboruri de pe Aeroportul Oradea

Articolul următor

Bătaie mare pentru realizarea pasajului subteran de pe B-ul Decebal Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Ne dorim să fim punctul de contact pentru toți cei care vor să facă transformarea digitală – care este un drum lung și dificil, dar și să găsim cele mai bune servicii pentru a facilita acest proces”, a rezumat coordonatorul The European Digital Innovation Hub in Transilvania (TEDIHT), Bianca Muntean, manager al Transilvania IT Cluster (TITC).
Citeste mai mult

“Bursa digitală” a Clujului

Mai multe entități și furnizori IT&C și-au pus în gând să ridice nivelul de digitalizare a IMM-urilor din…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share