Viteză de două ori mai mare pe CF Sighișoara – Simeria vs. Brașov – Sighișoara, tronson nemodernizat

Imagine de la evenimentul din 5 martie 2024, care a marcat inițierea lucrărilor la primul tunel pe sectorul feroviar Brașov - Sighișoara

Modernizarea infrastructurii feroviare crește viteza de peste două ori. Acesta este cazul tronsonului Sighișoara – Simeria, unde trenurile ating aproape 150 km/h, în timp ce pe calea ferată Brașov – Sighișoara viteza abia ajunge la 60 km/h.

Potrivit graficului de viteză, făcut public de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionuț Cristian Săvoiu, în urma lucrărilor de modernizare pe calea ferată Sighișoara – Simeria, viteza pe care trenurile o dezvoltă atinge chiar 150 km/h.

În contrast, pe tronsonul nemodernizat Brașov – Sighișoara, viteza maximă atinsă este de 60 km/h.

Graficul de viteza (speed chart) pe tronsonul Brașov – Sighișoara (nemodernizat) vs. tronsonul Sighișoara – Simeria (modernizat)

Oficialul de la Transporturi a dezvăluit publicului și imagini video cu primul tunel construit în România după 1990. Tunelul are o lungime de 780 m și se află pe tronsonul feroviar modernizat Sighișoara – Simeria.

În ceea ce privește lucrările de modernizare la sectorul Brașov – Sighișoara, compania de construcții Aktor a demarat procedurile de forare a primului tunel, încă din 5 martie (află mai mult despre subiecte aici).

Exit mobile version