Modernizarea infrastructurii feroviare crește viteza de peste două ori. ♦ Acesta este cazul tronsonului Sighișoara – Simeria, unde trenurile ating aproape 150 km/h, în timp ce pe calea ferată Brașov – Sighișoara viteza abia ajunge la 60 km/h.
Potrivit graficului de viteză, făcut public de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionuț Cristian Săvoiu, în urma lucrărilor de modernizare pe calea ferată Sighișoara – Simeria, viteza pe care trenurile o dezvoltă atinge chiar 150 km/h.
În contrast, pe tronsonul nemodernizat Brașov – Sighișoara, viteza maximă atinsă este de 60 km/h.

Oficialul de la Transporturi a dezvăluit publicului și imagini video cu primul tunel construit în România după 1990. Tunelul are o lungime de 780 m și se află pe tronsonul feroviar modernizat Sighișoara – Simeria.
În ceea ce privește lucrările de modernizare la sectorul Brașov – Sighișoara, compania de construcții Aktor a demarat procedurile de forare a primului tunel, încă din 5 martie (află mai mult despre subiecte aici).