Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Pariul pe Expresul de Tureni. Mai degrabă la anul

Expresul DEx 4 de Tureni trage la peron în 2024? Ciotul de nici 5 km de drum expres care va face legătura dintre A3 și DN1 păstrează șanse foarte mici de a fi inaugurat în decembrie 2024, având termen contractual de finalizare februarie 2025.
Constructorii șoselei dintre DN1 și A3 au încă mult de lucru la structuri și consolidări | Foto: API

Șoseaua de legătură (DEx 4) dintre Drumul Național 1 și Autostrada Transilvania (A3) are puține șanse de a fi terminat în 2024, susțin specialiștii în infrastructură.

“Expresul DEx 4 de Tureni trage la peron în 2024? Ciotul de nici 5 km de drum expres care va face legătura dintre A3 și DN1 păstrează șanse foarte mici de a fi inaugurat în decembrie 2024, având termen contractual de finalizare februarie 2025.



Este primul proiect din „Superligă” al celor de la Dimex și CON-A. I-am prins pe filmare sâmbătă, când de obicei nu lucrează, dar putem spune că antreprenorii înaintează binișor pe șantier”, a relatat Asociația Pro Infrastructură (API).

“Totuși, pentru o inaugurare înainte de termen în decembrie a DEx 4, trebuie să forțeze mult mai mult, mai ales la structuri. De asemenea, sunt multe consolidări de făcut (ziduri de sprijin) și, desigur, deschiderea traficului presupune și restul de terasamente, asfalt, marcaje și parapete de protecție.

Nu în ultimul rând, mai trebuie să se implice proactiv și oficialii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Dacă timpul trece leafa merge, 2024 va rămâne doar un vis.

Șoferii aflați în tranzit, dar și localnicii din Turda așteaptă cu nerăbdare acest obiectiv. În următoarele 2-3 luni probabil că vom ști dacă se mențin șanse reale pentru decembrie 2024 sau ne vedem în primăvara lui 2025”, conform API.

DEx 4 va face legătura între A3 (zona Turda) și DN 1 (Tureni) și ulterior până la Dej. DX de la A3 spre Dej va dubla DN 1C. Șoferii care se vor deplasa dinspre Alba Iulia spre Cluj-Napoca vor putea ocoli Turda și vor ieși de pe A10 pe A3 și apoi DN 1, la Tureni.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

ADAMA publică Raportul ESG 2023: Lansări importante de produse inovatoare și sustenabile și reducerea amprentei de carbon cu 14%  

Articolul următor

Finanțare germană pentru proiectul „Infrastructura digitală a asistenței umanitare”

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
proiecte
Citeste mai mult

Clujul marilor proiecte pe hârtie

Metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană propriu-zisă încă nu au ajuns în faza de șantier, conform listei proiectelor…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share