Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Despre finanțări și planuri de afaceri cu Bianca Muntean și Melania Miclea de la Transilvania IT Cluster

Încă un eveniment reușit organizat de Incubatorul de Afaceri Cresc Oradea Mare. De data aceasta în colaborare cu Transilvania IT Cluster.

Evenimentul, organizat miercuri, 17 iulie 2024, la Incubatorul de Afaceri Cresc Oradea Mare, a avut ca subiect crearea unui plan de afaceri necesar pentru întocmirea unui portofoliu de finanțare atractiv pentru investitori și pentru obținerea de fonduri europene și naționale.



Alina Silaghi

După urările de bun venit adresate de Ramona Irimeș, administratorul Incubatorului de Afaceri Cresc Oradea Mare, și prezentarea incubatorului, a luat cuvântul Alina Silaghi, directorul general al Agenției de Dezvoltare Locală Oradea.

„Incubatorul are rolul de a sprijini și a ajuta la dezvoltarea unor startup-uri. Cred că a-ți planifica afacerea este pasul cel mai important ca afacerea ta să aibă și succes. Cred că trebuie să ai informația atunci când începi o afacere. Cred că este extrem de important pentru cei aflați la început de drum să țineți cont de aceste procedură, să aveți măcar o structură despre ce vă propuneți să faceți. Pentru că nu este suficient să visezi, trebuie să-ți planifici pașii și să-ți urmezi acești pași”, este de părere Alina Silaghi.

Bianca Muntean, manager Transilvania IT Cluster și coordonator The European Digital Innovation Hub în Transilvania, a vorbit despre cum ajută Transilvania IT Cluster startup-urile cu exemple concrete.

„Transilvania IT Cluster este un ONG care și-a început activitatea acum 11 ani, cu 12 companii membre, autorități publice locale și universități. În momentul de față avem peste 180 de companii, atât startup-uri, dar și IMM-uri și corporații, care însumează peste 8.000 de angajați”, a prezentat Bianca Muntean Transilvania IT Cluster.

Obiectivul Transilvania IT Cluster este de a răspunde nevoilor comunității în care activează.

Oradea – Industria 4.0

Bianca Muntean

„Pentru asta avem nevoie să cunoaștem domeniile în care activează clienții noștri. În momentul de față domeniile sunt Digital Help, Internet of Things, Big Data, Inteligența Artificială, Infrastructură Digitală și Industrie 4.0. Din discuțiile pe care le-am avut aici la Oradea, probabil că una din verticalele principale pe care ne concentrăm va fi Industria 4.0, datorită specificului local”, a punctat Bianca Muntean.

Specialista a vorbit despre tipul de activități pe care le oferă clusterul: suport pentru inovare, networking și construirea relațiilor, formare și training, transformare digitală pentru IMM-uri și autorități publice.

„Proiectul nostru fanion este Digital Innovation Hub, prin care oferim servicii de transformare digitală, atât pentru IMM-uri, cât și pentru autorități publice locale. Experiența principală este în accesarea de finanțări nerambursabile, dar și pe zona de politici publice, adică discuții și reprezentarea membrilor noștri în fața autorităților publice. Avem și experți în tehnologie”, a menționat Bianca Muntean.

Importanța planului de afaceri

Melania Miclea a vorbit despre importanța planului de afaceri, despre structurarea acestuia și elementele sale esențiale.

Melania Miclea

„Cele mai multe greșeli se întâmplă la elaborarea unui plan de afaceri că foarte multă lume se focusează pe mouse trap, captarea cu miere pe care vrem să le-o întindem investitorilor să investească în afacerea noastră. Asta este doar o parte din succes. Se mai pune focus foarte mult pe produs și tehnologie. Dar focusul pe produs ar trebui să reprezinte cel mult 10% din planul de afaceri”, este de părere Melania Miclea.

Potrivit acesteia, o importanță deosebită trebuie acordată analizei pieței.

„Analiza pieței este foarte importantă și vă recomand să faceți un studiu de piață cu o firmă care face acest lucru de ceva vreme. Dacă nu faceți studio de piață, nu puteți să știți cui vă adresați, cui veți vinde, care sunt caracteristicile acelor clienți”, a subliniat specialista.

Aceasta a mai precizat că este foarte importantă targetarea pieței.

„Noi în ziua de azi nu mai vindem un produs sau un serviciu, noi vindem experiențe. Noi nu oferim partea aceea de vânzare pură, noi oferim și partea de dinainte de vânzare și partea de post vânzare. De aceea, în ziua de azi nu se mai vând produse simple, se vând povești despre produse, experiențe cu produse”, este de părere Melania Miclea.

Specialista a concluzionat în încheiere că este important să ne uităm la cifre, dar cel mai important este să ne uităm la piață.

„Un produs, oricât de creativ, oricâte tehnologii ar avea în spate, dacă nu este susținut de o finanțare și o piață viabilă nu vă ajută cu nimic. Este doar visul vostru și va rămâne la stadiul de vis. Trebuie să facem chestii țintite și gândite”, conchide Melania Miclea.   

 

 





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Garnizoana Târgu Mureș va găzdui un batalion NATO de 800 de militari

Articolul următor

PORR Construct se apropie de finalizarea Centurii Oșorhei. Stadiul lucrărilor: 90%

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
RebelDot
Citeste mai mult

RebelDot își face debutul în Formula 1

Dezvoltatorul de software din Cluj clasat în top 1% al companiilor tehnologice globale în funcție de satisfacția clienților…
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share