Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Pe unde va trece „Autostrada Nordului” prin Bistrița-Năsăud

S-a aprobat varianta traseului Drumului Expres (DEx) Baia Mare – Dej – Bistrița, prin care transformăm în fapte Centura Municipiului Bistrița (CMB).
Șefii instituțiilor din județ s-au întâlnit pentru a aproba traseul viitorului drum expres | foto: CJ Bistrița-Năsăud

Traseul prin județul Bistrița-Năsăud al șoselei de mare viteză include 15 localități.

“S-a aprobat varianta traseului Drumului Expres (DEx) Baia Mare – Dej – Bistrița, prin care transformăm în fapte Centura Municipiului Bistrița (CMB). Aceasta este prioritară, deoarece decongestionarea traficului rutier din Bistrița este vitală.



În curând, încep investigațiile de teren (geologice) și documentele de avizare. Continuăm munca pentru ca Bistrița trebuie să aibă centură, iar întregul județ să dispună de drum expres.

Traseul aprobat: Livezile Ghinda – Jelna – Buduș – Simionești – Monari – Sărata – Sigmir – Blăjenii de Sus – Șintereag – Beclean – Braniștea – Uriu – Reteag – Ciceu Mihăiești – Cuzdrioara – Dej”, a detaliat președintele Consiliului Județean (CJ) Bistrița-Năsăud, Emil Moldovan.

Sălajul, la faza studiului de fezabilitate

La Zalău, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și CJ Sălaj au organizat o ședință de lucru pe tema DEx, în contextul elaborării studiului de fezabilitate. În acest județ, șoseaua va străbate 11 unități administrativ-teritoriale (UAT).

În Sălaj urmează să fie efectuate vizite în teren pentru identificarea celor mai bune soluții de traversare și de asigurare a accesului către toate UAT-urile. La ședință au fost prezenți și primari din județele Sălaj și Maramureș ai UAT-urilor traversate de traseul DEx. Localitățile incluse din Sălaj sunt Benesat, Năpradea, Someș-Odorhei, Jibou, Surduc, Băbeni, Letca, Lozna, Ileanda, Rus și Gâlgău.

Proiectul “Autostrada Nordului” Baia Mare – Dej – Bistrița va cuprinde și Centura Bistriței. Drumul expres este un drum public cu viteze admise de până la 120 km/h și benzi de circulație mai înguste – fără banda de urgență, cu separator de beton.

Pe autostrăzi se poate circula, în România, cu maximum 130 km/h, acestea fiind înzestrate cu parapet metalic și benzi de accelerare / decelerare. Un DEx este cu 30% mai ieftin decât o autostradă, însă poate ajunge apoi la nivelul superior, în funcție de trafic.

DEx





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Compania de Apă Someș (CASA) a construit șase centrale electrice și parcuri fotovoltaice, de 3,2 MW, în cadrul unor obiective de infrastructură edilitară din județele Cluj și Sălaj.

Statul, mai activ decât privații la proiectele “verzi” din Cluj

Articolul următor
Airbnb

De ce să cumperi o proprietate în Oradea? Ghid pentru cei interesați

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Angajări în domeniul feroviar

Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share