Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

#Dreptullabanking: Clienții băncilor sunt invitați să acorde atenție sporită mesajelor antifraudă

Foto: Pixabay - mrganso
Foto: Pixabay – mrganso

Băncile din România au implementat măsuri tehnice și desfășoară campanii ample, consistente și susținute pentru reducerea riscului de fraudă în mediul online cu care se pot confrunta clienții lor, preocuparea fiind creșterea competențelor utilizatorilor pentru prevenirea acestora. Asociația Română a Băncilor dezvoltă, în numele băncilor, proiectul național Siguranțaonline, împreună cu Poliția Română și Directoratul Național de Securitate Cibernetică, prin intermediul căruia mesajele au fost distribuite către peste 10 milioane de utilizatori.

Cetățenii se pot informa inclusiv pe www.sigurantaonline.ro despre principalele riscuri și amenințări cu care se pot confrunta în interacțiunea cu canalele online, printre care phishing, propunerile false de investiții care includ și clipuri alterate cu tehnologia deepfake, spoofing etc.



Clienții băncilor sunt invitați să acorde atenție sporită mesajelor informative antifraudă provenite de la instituțiile de credit prin Internet/Mobile banking, website, newsletter, social media, podcast și prin intermediul campaniilor și conferințelor desfășurate pentru a crește nivelul de siguranță online.

Instituțiile de credit transmit utilizatorilor mesaje în aplicațiile de Internet/Mobile banking pentru revizuirea și actualizarea periodică a setărilor de securitate și sunt postate bannere antifraudă în aceste aplicații. Băncile diseminează newslettere dedicate siguranței online, care prezintă cele mai frecvente practici de tip scam, cu exemple concrete și care subliniază importanța parolelor puternice, autentificării în doi pași și a altor practici de securitate.

În campaniile antifraudă care se desfășoară în mass-media și social media sunt oferite informații ample despre aplicațiile pe care să nu le instaleze pe telefon și în ce context reprezintă un pericol pentru siguranța datelor bancare, despre propunerile false de investiții, tentativele de fraudă legate de investiții în criptomonede sau prin apeluri false.

Pentru siguranța lor, utilizatorii sunt rugați:

  • Să nu furnizeze datele de pe cardul bancar în nicio situație: nume, număr, data de expirare, codul de securitate de pe spatele cardului format din trei cifre. Aceste date se folosesc doar de către utilizator pentru plata online pe site-uri securizate și nu atunci când este conectat la o rețea Wi-Fi publică, ci trebuie să fie securizată.
  • Să se informeze că băncile nu vor cere niciodată informații privind parolele de acces la contul bancar și nici datele de pe cardurile bancare. În situația în care datele le-au fost solicitate telefonic de către orice persoană, recomandarea pentru clienți este să încheie apelul imediat.
  • Să nu furnizeze niciodată datele personale de utilizare a contului bancar (username și parola de acces la contul bancar) altor persoane;
  • Să furnizeze IBAN-ul, nu datele de pe card, dacă trebuie să primească bani;
  • Să nu introducă codul PIN de la cardul bancar pe site-uri de internet şi să nu-l divulge;
  • Să nu creadă promisiunile nerealiste legate de investiții și să păstreze un simț critic. Dacă sună prea bine pentru a fi adevărat, este posibil să fie o fraudă. Să fie sceptici față de promisiunile de câștiguri imense și rapide, dar și față de anunțuri care se prezintă ca oferte pe termen limitat. Investițiile financiare presupun riscuri și nu sunt garantate;
  • Să nu instaleze aplicații, la solicitarea unor persoane pe motiv că sunt aplicații de investiții, prin care pot fi vulnerabilizați în fața tentativelor de fraudă;
  • Să contacteze imediat banca și să notifice autoritățile dacă au fost victima fraudelor.




Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

La Liman cu „Vinuri și bucate dobrogene”

Articolul următor

Cum va arata viitorul stadion - OZN al Oradiei. Indicatorii investiției aprobați azi de Guvern.

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Angajări în domeniul feroviar

Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share