Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cu trenul, între România și Serbia, la viteza de 120km/h

Deși Franța a prezentat încă din 2008 trenul său de mare viteză AGV, succesorul TGV-ului, care circulă cu o viteză operațională de 360 km/h, România anunță că între România și Serbia, va circula un tren cu 120 km/h, conform unui proiect, care a primit, azi, Acord de mediu, de la Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) și vizează reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră.



Pentru dezvoltarea proiectului finanțat în cadrul Programului Transport 2021-2027 s-au asociat autoritățile locale din județele Timiș și Caraș-Severin, pe teritoriile cărora se desfășoară întreaga construcție.

„Proiectul, care a primit, azi, Acord de mediu din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, va fi finanțat în cadrul Programului Transport 2021 – 2027 și vizează Linia CF 922 (Timișoara Nord – Voiteni – Moravița), care reprezintă Componenta A a planului și 922a (Voiteni – Reșița Nord), amplasate în județele Caraș-Severin și Timiș, care reprezintă Componenta B a proiectului” se spune în comunicat.
Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului.
Linia de cale ferată Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, are, în prezent, o lungime totală de 117,977 km și leagă Municipiul Reșița de Municipiul Timișoara și, respectiv, România de Serbia, prin trecerea frontierei la Stamora Moravița, a anunțat Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului.

Traseul trenului între România și Serbia

Autoritățile locale din județele Timiș și Caraș-Severin s-au asociat pentru implementarea acestui proiect important pentru zona de vest a țării – reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră – în urma căruia linia de cale ferată va fi realizată în conformitate cu parametrii tehnici ceruți de standardele și legislația europeană în vigoare.
Traseul proiectat se va desfășura, în general, pe actualul tronson, incluzând ajustările necesare reducerii diferențelor de nivel și lărgirii unghiurilor curbelor, astfel încât vitezele de 120 km/h, pentru trenurile de călători și 80 km/h, pentru cele de marfă să poată fi atinse. Singura zonă care nu va putea asigura viteza maximă de deplasare este cea de la ieșirea din stația Timișoara-Nord, unde traseul impune o geometrie a curbelor cu raze mai mici decât cele necesare deplasării cu 120 km/h.
Conform proiectului de reabilitare, durata preconizată pentru implementarea investiției aferente Componentei A este de 50 de luni, calculate de la emiterea Ordinului Administrativ de Începere a Lucrărilor, iar pentru Componenta B, este de 60 de luni de la semnarea aceluiași document.




Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Laureați sălăjeni la Gala Regională Nord-Vest ROMÂNIA EȘTI TU

Articolul următor

Polish Hotel Industry Reaches New Heights With The Opening Of Mercure Szczyrk Resort

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Angajări în domeniul feroviar

Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share