Luni, 28 aprilie 2025, Strabag a început testele de rezistență la Podul hobanat peste râul Someș din Satu Mare. Aceste teste statice și dinamice reprezintă un pas important pentru procedurile necesare recepției și deschiderii circulației pe pod. Testele sunt realizate prin intermediul unui convoi de 16 vehicule de mare tonaj, la încărcătură maximă.
Caracteristicile podului
Noul pod hobanat peste râul Someș din Satu Mare este un pod hobanat în sistem semiharpă, susținut de doi piloni și un ansamblu de hobane din oțel special, dispuse simetric. Lungimea totală a podului este de 395 metri, cu o deschidere principală de 195 metri.
Ansamblul de hobane include 56 de hobane, cu o greutate totală de 216 tone. Cablurile pot susține o greutate de până la 12.000 de tone.
Înălțimea pilonilor este de 73 metri, ceea ce conferă podului o prezență impunătoare și o deschidere generoasă pentru trafic.
Structura este realizată din beton armat și oțel, asigurând durabilitate și rezistență.
Podul are patru benzi de circulație (două pe sens), două trotuare cu parapete pietonale și o pistă pentru bicicliști, facilitând atât traficul rutier, pietonal, cât și cel pentru bicicliști.
Podul traversează râul Someș, conectând bulevardul Independenței (cartierul Micro 17) cu bulevardul Henri Coandă, fiind cel mai mare proiect de infrastructură al orașului Satu Mare din ultimii 30 de ani.
Costul total al proiectului de construire a noului pod hobanat peste râul Someș în municipiul Satu Mare este de aproximativ 190 milioane de lei, investiția fiind realizată fonduri europene și naționale.
Vezi intr-o filmare Visionary Walk cum arată noul pod hobanat din Sau Mare: https://www.youtube.com/watch?v=D0xX5xQ4kdg