Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Dorel Goia: “Când mulți proprietari erau dispuși să vândă fabrici performante, noi am cumpărat”

TeraPlast
Evenimentul de preluare a firmelor grupului Wolfgang Freiler, la Budapesta | Foto: TeraPlast

Președintele TeraPlast susține că pierderea din 2024 e o consecință a investițiilor și a creșterii accelerate, dar că oferă baze de urcare pe termen mediu și lung.

Grupul bistrițean specializat în procesarea de polimeri TeraPlast a publicat raportul pentru 2024, cu o imagine detaliată asupra activității și performanței sale în anul încheiat. Raportul include mesajul președintelui; evoluția financiară a grupului în 2024; situațiile financiare auditate la 31 decembrie 2024; declarația de durabilitate; declarația de guvernanță corporativă.



  • Din perspectiva rezultatelor, în 2024 cifra de afaceri consolidată a crescut cu 34%, până la 900 de milioane de lei, iar cantitativ am produs și livrat 100.000 de tone – o creștere de 46% față de anul precedent.
  • Vânzările în afara României s-au dublat – o confirmare a eficienței viziunii noastre de extindere regională. Este adevărat că anul s-a încheiat cu o pierdere, dar este o consecință firească a investițiilor și a creșterii accelerate. Businessurile nou lansate presupun eforturi inițiale și costuri pe termen scurt, dar oferă bazele unei creșteri sănătoase pe termen mediu și lung.
  • Când majoritatea proprietarilor companiilor de profil erau descurajați și neîncrezători, dispuși să vândă fabrici performante, bine amplasate, dotate cu tehnologii moderne, noi am cumpărat. Am făcut aceasta pentru că știm că doar producând într-o țară devii lider acolo, și, dacă respecți clienții, poți să rămâi lider pentru totdeauna.
  • Am făcut achiziții atunci când trebuiau făcute – nu când era confortabil, ci atunci când contextul ne-a oferit oportunități. În timp ce unii se temeau de instabilitatea globală și se opreau, noi am mers mai departe. Nu am ignorat riscurile, dar nici nu am renunțat la direcția noastră strategică.
  • Lecția numărul unu în economie rămâne valabilă: totul este ciclic. După perioade de stagnare și scădere a consumului, urmează inevitabil etape de creștere. Noi am investit acum pentru creșterea care va urma.
  • Privind în urmă, pot spune cu convingere că am făcut ce trebuia. Am decis să facem, nu doar să promitem – și tocmai de aceea suntem astăzi mai mari, mai puternici și mai bine poziționați decât mulți dintre cei care nu au avut curajul să meargă mai departe. În numai cinci ani (2019-2024), cifra de afaceri a crescut de 2,5 ori și ne propiem cu pași repezi de maximul cifrei de afaceri din momentul în care am vândut divizia de produse din oțel către liderul mondial.
  • În 2025, intrăm într-o nouă etapă: consolidare și eficientizare. Trecem de la expansiune accelerată la maximizarea profitabilității, valorificarea sinergiilor din achiziții și creșterea cotelor de piață. Am implementat deja măsuri pentru optimizarea costurilor și adaptarea structurii de management.
  • Obiectivul nostru este ambițios, dar realist: 1 miliard de lei cifră de afaceri și revenirea pe profit. Aceasta va fi dovada de apreciere pentru acționarii noștri care nu s-au lăsat speriați de perioadele cu investiții masive, care influențează profitabilitatea, și și-au păstrat încrederea că beneficiile pe care le vom culege de pe urma acestei perioade de expansiune vor fi mult mai mari decât dacă ne-am fi lăsat descurajați de perioade de incertitudine și teamă de dezvoltare.
  • Un alt pas strategic important, care s-a concretizat la începutul anului 2025, este achiziția Aquatica Experience Group (AEG), integrator de soluții digitale pentru managementul apei. TeraPlast deține deja un portofoliu complet de produse pentru infrastructura de apă, iar AEG ne permite să adăugăm o componentă digitală – de la monitorizarea consumului până la reducerea pierderilor din rețele.
  • Într-o lume în care resursele naturale devin tot mai prețioase, noi oferim soluții concrete, eficiente și sustenabile partenerilor și societății. Orice strategie solidă este susținută de oameni – ei sunt sufletul unui business. Grupul TeraPlast înseamnă 1.200 de oameni care muncesc zi de zi la succesul acestui proiect. Știm că dacă avem colegi bine pregătiți putem implementa eficient viziunea și strategia pe care le avem și, de asemenea, rămânem puternici și relevanți chiar și în acest context mondial în continuă schimbare.
  • Așadar, ne asigurăm că echipa noastră beneficiază de cele mai bune condiții de lucru și dezvoltare profesională. Pentru noi, educația și grija față de generațiile viitoare nu sunt doar principii, ci parte din responsabilitatea de a construi un viitor în România. Vrem ca toți copiii angajaților noștri să aibă exemple solide în familie și să știe că își pot construi un destin aici, acasă, fără să fie nevoie să plece în străinătate la școală ori la muncă.




Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Primul eveniment din seria „Supply Chain & Logistics Forum” va avea loc pe 7 mai 2025, la Iași

Articolul următor
bugetul

Maramureșul, condamnat la datorii pe termen lung. Noua factură: 66 milioane €

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Angajări în domeniul feroviar

Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share