Trimestrul I a însemnat finalizarea a două integrări de bănci în cele două țări: fuziunea dintre BT și OTP Bank, respectiv a Victoriabank cu BCR Chișinău.
BT a început anul cu rezultate bune, cu o creștere a activității operaționale și a tranzacțiilor, precum și cu ritm bun al clienților noi. Operațiunile băncii au înregistrat o creștere semnificativă: +16% la numărul tranzacțiilor clienților persoane fizice și companii, față de primul trimestru 2024.
Banca a înregistrat 130.000 de clienți, din care 119.000 persoane fizice, iar 12.000 sunt companii, fără a fi luat în calcul numărul de clienți proveniți de la OTP Bank România. BT a ajuns la 4,8 milioane de clienți activi.
Soldul creditelor brute al băncii înregistrează o creștere de 12,7 miliarde lei, +14,7% față de decembrie 2024 datorită integrării portofoliului OTP Bank România și creșterii volumului împrumuturilor acordate.
Depozitele clienţilor băncii au crescut până la 160 miliarde lei, +6,2% față de decembrie 2024. Economiile populației reprezintă 104 miliarde lei, iar depozitele companiilor sunt de 55 miliarde lei.
Primul trimestru a însemnat pentru grupul BT finalizarea celor două integrări de bănci, în România și Republica Moldova. Aceste achiziții și integrări au impactat activele grupului BT, care au ajuns la 206,8 miliarde lei. Activele băncii sunt +6,7% comparativ cu finalul anului trecut și au ajuns la 196 miliarde lei.
Profitul net consolidat a ajuns la 877 de milioane de lei. Contribuția subsidiarelor şi participațiilor de capital la profitabilitatea grupului BT a fost de 120,8 milioane lei în primul trimestru din 2025. Din profitul grupului BT, cel al băncii reprezintă 86%, și anume 756 milioane de lei.
Profitul băncii include doar o lună de venituri (martie 2025) aferent portofoliului OTP Bank România (65 milioane lei). Profitul BT nu include venituri de 138 milioane lei, înregistrate de OTP Bank România în ianuarie și februarie 2025.
Fuziunea cu OTP, contabilizată parțial
„BT continuă creșterea accelerată a activității operaționale și ritmul susținut în atragerea de clienți noi, consolidându-ne astfel poziția pe piață. Dincolo de câștigul trecut și prezent din tranzacția cu OTP Bank România, fuziunea ne aduce sinergii și oportunități semnificative pentru viitor, chiar dacă pe termen scurt a impactat rezultatul trimestrial – atât prin faptul că nu include decât o lună de venituri, cât și prin cheltuielile de integrare.
Ritmul bun cu care atragem clienți noi se va reflecta în venituri, în trimestrele următoare. Urmărind trendul din primul trimestru, avem un grad ridicat de siguranță că banca și grupul BT vor realiza bugetul asumat față de acționari.
Ne uităm cu atenție la tabloul macroeconomic, așteptăm finalizarea incertitudinilor politice și implementarea reformelor structurale, care să ajute țara să își continue creșterea susținută și să își atingă potențialul. România are o economie mult mai dezvoltată decât în alți ani, ceea ce ne face încrezători că vom trece cu bine peste această perioadă de turbulențe”, a declarat Omer Tetik, director general al BT.
45% din profitul brut, repartizat pentru acționari
La finalul lunii martie 2025, BT avea 79% acționariat românesc, peste 67.000 de acționari direcți și 8 milioane indirecți, având în vedere că fondurile de pensii dețin 28% din acțiunile băncii.
La Adunarea Generală a Acționarilor acționarii au aprobat propunerea Consiliului de Administrație al BT privind distribuirea profitului pe 2024 prin acordarea unui dividend brut de 1,73 lei/acțiune, precum și majorarea capitalului social cu 1,7 miliarde lei prin emisiunea a 173 milioane de acțiuni. BT va acorda acționarilor dividende de 1,6 miliarde lei, cu un randament de 6%.
10% dintre persoanele care au devenit clienți ai băncii în ianuarie – martie 2025 prin intermediul BT Pay locuiesc sau studiază în alte țări, cele mai multe fiind în Marea Britanie, Republica Moldova, Italia, Germania și Spania.
Banca a lansat în martie 2025 aplicația BT Pay Italia pentru a susține conectarea financiară a membrilor familiilor și pentru a contribui la incluziunea financiară a românilor, indiferent de țara în care sunt.
Detalii financiare:
- Eficienţa operaţională a ajuns la 47,42%, calculat cu impactul anualizat al contribuției la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare şi la Fondul de Rezoluţie.
- Raportul credite brute/depozite este de 61,7%, +4,6 pp (puncte procentuale) față de 31 decembrie 2024.
- Venitul net din dobânzi al băncii este +15,9% față de primul trimestru din 2024.
- Pe fondul creșterii activității BT, venitul net din taxe și comisioane este de +9,7% față de finalul lunii martie 2024.
- Rata creditelor neperformante este de 2,52% la 31 martie 2025.
- Indicatorul de solvabilitate la 31 martie 2025 este 19,76% la nivel individual.
Evoluția liniilor de business:
- BT a ajuns la 7,4 milioane de carduri în portofoliu, iar numărul cumpărăturilor efectuate cu cardul este +19% față de aceeaşi perioadă a anului trecut. Grupul BT a lansat trei carduri în prima parte a anului: BT Visa Platinum Debit pentru clienții Premium Banking, BT Visa UNTOLD în format fizic și Cardul Direct Dedeman pentru clienții BT Direct.
- 5.400 de persoane şi-au cumpărat, în primele trei luni, locuinţă cu finanțare de la BT. Suma acordată a fost de 1,6 miliarde lei, iar soldul creditelor ipotecare / imobiliare este de 24 miliarde lei la nivelul de grup, +1,9% față de 31 martie 2024 (24% din portofoliul de credite).
- BT a ajuns la 150.000 de clienți Premium Banking și 6.000 Private Banking. La finalul primului trimestru, activele clienților Private Banking au depășit 3 miliarde euro (+12% față de 31 decembrie 2024). Jumătate sunt ale clienților Private Banking din București.
- Soldul creditelor la nivel individual, acordate persoanelor juridice, a ajuns la 58 miliarde lei, +12% față de sfârșitul anului 2024 (cu cifre OTP Bank România incluse).
- 7,4 miliarde lei reprezintă valoarea creditelor aprobate în primul trimestru al anului pentru clienții corporate, +9% față de aceeași perioadă a anului anterior.