Trenurile metropolitane ale Oradiei încep să prindă contur. Șase firme sau asocieri de firme au depus oferte pentru construirea pasajului rutier suprateran de pe Centura Oradea, peste linia de cale ferată pe care va circula tram-trenul spre Băile Felix.
Marți, 27 mai 2025, ora 15:00, a fost termenul limită pentru depunerea ofertelor la licitația pentru proiectarea și execuția unui pasaj rutier suprateran pe Centura Oradea. Pasajul va fi realizat peste calea ferată Oradea – Băile Felix și va fluidiza traficul pe centură, în condițiile în care calea ferată va fi reabilitată și repusă în funcțiune prin proiectul trenurilor metropolitane. Investiția include și relocarea rețelelor existente din zonă.
Oferte
Ofertele au fost depuse de către șase firme și asocieri de firme:
– (1) PORR Construct;
– (2) Madlev Cons;
– (3) Asocierea Selina (Lider), Drum Asfalt;
– (4) Asocierea Procons Group (Lider), Inginerie Drumuri și Poduri, Asfamixt;
– (5) Asocierea Dacia Faber (Lider), Proexco;
– (6) Asocierea Global Industrial (Lider), CML.RO.
Valoarea estimată a lucrărilor este cuprinsă între 41.823.505,83 și 46.005.856,41 lei, fără TVA.
Structură și termene
Noul pasaj va avea patru benzi de circulație (două pe sens) și o lungime totală de 810 metri, cu trei deschideri.
Pasajul va fi realizat în cadrul unui parteneriat între Consiliul Județean Bihor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Firma câștigătoare va avea la dispoziție 9 luni pentru realizarea pasajului: 2 luni pentru proiectare, 1 lună pentru obținerea autorizației de construire și 6 luni pentru execuția lucrărilor.
Investiția face parte din componenta C4 „Transport sustenabil”, a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), fiind inclusă în Reforma 1: Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră. Scopul este dezvoltarea unei infrastructuri moderne, ecologice și sigure, în acord cu obiectivele europene de tranziție verde și digitală.