Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor, a semnat marți, 2 iunie 2025, contractul pentru elaborarea Strategiei de Dezvoltare Turistică a Județului Bihor cu reprezentanții firmei S.C. Brandberry S.R.L., Romulus Oprica și Călin Ile.
Valoarea contractului este de 200.000,00 de lei, fără TVA. Firma va avea la dispoziție 8 luni pentru realizarea strategiei din momentul ordinului de începere care va fi dat în zilele următoare.
Ce cuprinde strategia
Strategia de dezvoltare turistică are rolul de a propune un plan de acțiune pe termen mediu și lung (5–10 ani) și un calendar de implementare.
Potrivit contractului, firma câștigătoare va trebui să organizeze întâlniri cu reprezentanți ai mediului administrativ, de afaceri, ONG-uri și cu factori de decizie relevanți.
Județul Bihor are unul dintre cele mai mari și mai diversificate potențiale turistice din țară. Acesta se concentrează în resursele geotermale extraordinare (exploatate în prezent cu precădere la Băile Felix și 1 Mai) și în biodiversitatea Munților Apuseni.
În acest context, este nevoie de dezvoltarea unui turism sustenabil, care să valorifice din plin potențialul geotermal și cadrul natural și să atragă mai mulți turiști interni și internaționali. Totodată, este nevoie de crearea unui sistem capabil să utilizeze coerent toate atracțiile turistice (resursele naturale, patrimoniul arhitectural urban și rural, patrimoniul gastronomic, patrimoniul istoric, muzeografic, patrimoniul imaterial, incluzând tradițiile, obiceiurile și meșteșugurile), prin dezvoltarea infrastructurii, promovarea eficace și creșterea calității resursei umane din domeniu.