Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Trenul electric PESA, prezentat în 22 mai la Oradea, a intrat în probe

După sosirea în țară, prezentat în cadrul Conferinței de Operatorie Feroviară și Material Rulant, organizată de Club Feroviar, în 21 și 22 mai la Oradea, rama electrică regională PESA 655-5 (RE-R103) a început turul de forță a testelor statice și dinamice. Testele sunt efectuate la Centrul de Testări Feroviare Făurei, aflat în cadrul Autorității Feroviare Române – AFER, locație în care se asigură servicii integrate de efectuare a probelor, încercărilor și testelor, specifice domeniului feroviar.

Trenul face parte din lotul celor 62 de trenuri destinate traficului regional și suburban, achiziționate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), prin Fondul pentru Modernizare.



Noile trenuri produse de compania PESA fac parte dintr-un program național de modernizare a transportului feroviar regional, derulat de ARF împreună cu Ministerul Transporturilor. Acestea sunt complet electrice, prietenoase cu mediul, accesibile persoanelor cu dizabilități și pot atinge viteze de până la 160 km/h. Valoarea estimată a fiecărei unități este de aproximativ 8 milioane de euro.

Valoarea totală a investiției de achiziționare a celor 62 de rame electrice de la PESA este de 2.777.369.677 de lei cu TVA, finanțare din Fondul de Modernizare.

Caracteristici

Rama electrică pentru transport regional PESA 655-5 este o construcție modernă, care îndeplinește ultimele cerințe TSI Loc&Pas în vigoare pe teritoriul Uniunii Europene.

Trenul este compus din trei vagoane: A, B, C. Fiecare vagon este așezat pe boghiuri purtătoare autonome – în total 6, din care 2 sunt boghiuri motoare montate în vagonul A.

Pasajele între vagoane sunt deschise, protejate cu burduf cu un sistem de protejare rapidă.

Toate intrările în tren sunt la o înălțime de 600 mm, calculată de la ciuperca șinei, ceea ce ușurează accesul persoanelor cu mobilitate redusă.

Trenul este adaptat să folosească curentul alternativ AC 25kV.

Numărul locurilor pe scaune este de 238 (224 pe scaune fixe și 14 pe scaune pliabile), iar capacitatea maximă a pasagerilor în picioare este de 227.

Numerele locurilor de la scaune sunt marcate în relief pentru a putea fi identificate și de nevăzători, iar tetierele sunt acoperite cu piele naturală.

Trenul are o lungime de 77.160 mm și o lățime de 2.820 mm, lățimea ecartamentului fiind de 1.435 mm.

PESA 655-5 beneficiază de cel mai înalt nivel de securitate, fiind echipat cu sistemul ERTMS/ETCS (sistem tehnic european de management al traficului și control al vitezei trenului). Asta înseamnă competitivitate completă cu infrastructura feroviară modernă și securitate mărită pe traseu.

Trenul este echipat cu sisteme de înregistrare a parametrilor de conducere, monitorizare interioară cu camere video și sisteme de informare pentru călători.

Un film cu trenul PESA în probe poate fi vizionat aici: https://www.facebook.com/100076190851561/videos/pcb.733248712558151/1037071368405497

Teste

Principalele categorii de încercări, probe și determinări, ce urmează a fi efectuate cu rama electrică PESA 655-5 (RE-R103), în incinta Centrului de Testări Feroviare Făurei, sunt:

 

  • determinarea caracteristicilor dinamice în circulație;

 

  • evaluarea calității de mers;

 

  • măsurarea drumurilor de frânare;

 

  • evaluarea nivelului de zgomot la interior și exterior, în staționare și mișcare;

 

  • determinarea gradului de etanșare a vehiculelor feroviare etc.

Toate aceste activități fac parte din etapele pe care le implică procedurile de certificare NoBo (Organism Notificat) și DeBo (Organism Desemnat) efectuate la acest vehicul feroviar, demersuri impuse de documentele tehnice de referință europene și naționale, specifice domeniului feroviar.

ARF precizează că orice vehicul feroviar ce urmează a fi autorizat de tip și/sau de introducere pe piață în vederea exploatării pe rețeaua feroviară, trebuie să respecte condițiile stipulate, atât în Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), cât și în referințele naționale (NNTR). Respectarea acestor condiții sunt verificate prin procedurile de certificare NoBo și DeBo.

Sursa foto și film: ARF





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Se montează grinzile la pasajul suprateran din Oșorhei pe DN1, la ieșirea spre Aleșd

Articolul următor
proiecte

Clujul marilor proiecte pe hârtie

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
proiecte
Citeste mai mult

Clujul marilor proiecte pe hârtie

Metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană propriu-zisă încă nu au ajuns în faza de șantier, conform listei proiectelor…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share