Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

ROMGAZ a determinat Greenpeace să își corecteze și completeze datele de identificare reale în toate dosarele în care Greenpeace a atacat, în justiție, proiectul Neptun Deep

ROMGAZ, prin filiala sa ROMGAZ Black Sea Limited, a decis, pentru moment, să renunțe la cererea de dizolvare a Fundației Greenpeace CEE (Central Eastern Europe) România, care face obiectul dosarului nr.17337/299/2025, aflat pe rolul Judecătoriei Sectorului 1 București, înainte de primul termen, au anunțat reprezentanții producătorului de gaze naturale într-un comunicat de presă. „Decizia a fost luată cu bună-credință, având în vedere clarificările și precizările depuse de Fundația Greenpeace în toate dosarele în curs cu privire la datele sale de identificare reale”, se mai arată în document. 



Reprezentanții ROMGAZ au arătat că demersul legal inițial al companiei a fost motivat de neîndeplinirea de către Greenpeace a obligației de plată a unor cheltuieli de judecată în valoare de 150.000 de lei, acordate ROMGAZ, ca urmare a respingerii cererii Greenpeace, prin Sentința definitivă nr. 667/2025 în dosarul nr. 30529/3/2024. Executarea silită a acestei datorii a fost împiedicată de o strategie deliberată a Greenpeace de a crea confuzie și de a se sustrage de la executare.

„Astfel, timp de peste un an, în toate cele șase acțiuni în instanță formulate de Fundația Greenpeace împotriva Proiectului Neptun Deep în contradictoriu cu titularii proiectului și diverse autorități publice centrale și locale, precum și în toate actele procesuale subsecvente (cereri modificatoare, note de ședință, concluzii scrise etc.), Greenpeace a indicat în mod sistematic codul de înregistrare în scopuri de TVA pentru achiziții intracomunitare în locul codului de identificare fiscală sub care își desfășoară activitatea. Mai mult, a „omis” să indice în documentele procesuale contul bancar și numărul de înregistrare în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor și a continuat să indice o adresă a unui sediu vechi chiar și după înregistrarea modificării acestuia. Indicarea datelor respective – CIF, sediu, cont bancar, număr de înregistrare – în cuprinsul cererilor adresate instanței este obligatorie, conform legii. Acest tipar, urmat de trei echipe diferite de avocați, pare să depășească o simplă „eroare materială”, indicând mai degrabă o strategie menită să împiedice tragerea la răspundere patrimonială.

Abia la data de 2 iunie 2025, după formularea de către ROMGAZ a cererii de dizolvare, Fundația Greenpeace a depus cereri precizatoare în toate dosarele în curs, prin care și-a rectificat și completat datele de identificare, susținând totodată că ar fi indicat dintr-o „eroare materială” codul de înregistrare în scopuri de TVA pentru achiziții intracomunitare în locul codului de identificare fiscală. Deși întârziate, aceste demersuri clarifică situația juridică a Fundației Greenpeace, care a fost astfel forțată să își asume o identificare corectă și completă.

Respectăm dreptul la acțiune în justiție al oricărei organizații, însă subliniem că acest drept implică și obligația de a acționa cu transparență și responsabilitate juridică și patrimonială”, au explicat autorii din partea producătorului de gaze naturale în comunicat.

Cu toate că ROMGAZ  a anunțat că „renunță, la acest moment, la acțiunea formulată împotriva Greenpeace”, însă „va continua să evalueze, în mod corect, transparența și responsabilitatea juridică și patrimonială a acestei fundații, inclusiv în considerarea noilor date de identificare comunicate instanțelor de judecată. În cazul în care se va impune, ROMGAZ nu va ezita să formuleze o nouă acțiune împotriva Greenpeace”.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
CASSA

Apă Someș a instalat o rețea de 28 de kilometri în Feleacu

Articolul următor
Grădina-n bucate

Rețeaua Moldovan va folosi în preparatele sale legume de la producătorii locali

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Citeste mai mult

Facerea Transilvania Business. Gânduri

Iunie 2010. Anul 1, numărul 1 al revistei Transilvania Business. O revistă economică regională, care să contrabalanseze cumva…
Investiții
Infrastructură
proiecte
Citeste mai mult

Clujul marilor proiecte pe hârtie

Metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană propriu-zisă încă nu au ajuns în faza de șantier, conform listei proiectelor…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share